Holtversenyben a 9. legkevésbé kedvelt lett a Wizz Air azon a 70 légitársaságot tartalmazó listán, amelyet a twitterező utasok üzenetei alapján készített a Stratos Jets megbízásából a Fractl. A cég 1,3 millió tweetet (rövid üzenet a Twitter közösségi oldal felhasználóitól) vizsgált meg 2015. november 20. és 2016. január 9. között.
Azt keresték, a felhasználók milyen szavakat használnak a légitársaságoknak küldött üzeneteikben,
és azok milyen gyorsan válaszolnak ezekre.
Ez alapján a legkevésbé szeretett légitársaságok listáját három amerikai cég vezeti. A legrosszabb véleménnyel a Spririt Airlinesról voltak az utasok: a maximális -1 értékből (amikor minden vélemény negatív) -0,15-öt kapott a floridai székhelyű fapados társaság.
A Wizz Air értékelése -0,04 volt,
ugyanannyi, mint a 10. helyezett SriLankan Airlinesé - írja a Fortune.
Megkérdeztük a Wizz Airt, miként értékeli az eredményt. Ezt a választ kaptuk:
A Wizz Air azon dolgozik, hogy a lehető legjobb szolgáltatást biztosítsa utasainak megfizethető árakon.
Folyamatosan értékeljük az utasaink visszajelzéseit, és elégedettségük legfontosabb mérőszámának azt tartjuk, hogy 2015-ben több mint 19,2 millióan választották a Wizz Airt légi utazásaikhoz."
A legkevésbé szeretett légitársaságok
1. Spirit Airlines (-0.15)
2. Frontier Airlines (-0.10)
3. American Airlines (-0.10)
4. Delta Air Lines (-0.07)
5. Cebu Pacific (-0.06)
6. Allegiant Air (-0.05)
7. VivaAerobús (-0.05)
8. Jetstar Airways (-0.05)
9. Wizz Air (-0.04)
10. SriLankan Airlines (-0.04)
A legkedveltebb légitársaságok listáját a koreai Koran Air vezeti 0,57 ponttal (1 akkor lenne, ha minden tweet pozitív lett volna). Hogy az utasok nem csak a hagyományos modellben működő cégekkel lehetenek elégedettek, jól mutatja, hogy három diszkont-légitársaság is bekerült az első tízbe: a TUIfly, a Tiger Airways és a Monarch Airlines.
A legkedveltebb légitársaságok
1. Korean Air (0.57)
2. Air North (0.55)
3. TUIfly (0.54)
4. TAP Portugal (0.53)
5. Air France (0.50)
6. Tiger Airways (0.49)
7. Monarch Airlines (0.49)
8. Icelandair (0.44)
9. TAROM (0.44)
10. Air New Zealand (0.43)
A felmérést készítő cég azt is megnézte, mely légitársaság válaszol a leggyorsabban az utasok üzeneteire. Meglepetésre ez egy fapados cég lett, a mexikói Volaris: átlagosan 4 perc és 12 másodperc telt el a válaszadásukig.
A twitterezők leggyakrabban használt kifejezései
Köszönöm – 101 798
Késés, törlés – 66 831
Elveszett – 16 272
Káromkodás – 14 490
Ülés – 5286
Időjárás – 4612
Az érem másik oldala
A Wizz Air nemrég rangos elismerést kapott az Air Transport Worldtől. Január elején az év olcsó légitársasága (value airline) díjat nyerte el a repülési szaklaptól, amiért megfizethető és megbízható légi közlekedést teremtett Kelet-Európában.