Utazási csomagok szolgáltatásába kezd a Ryanair, amivel az olyan nagy utazásszervezőknek állít konkurenciát, mint a TUI. Az ír fapados cég kezdetben az Egyesült Királyságban és Németországban lép be a piacra ebben a szegmensben, de később más országokban is megjelenik, és olyan városokba kínál majd hétvégi kirándulásokat, mint Berlin vagy Prága – idézi a Daily Mail Kenny Jacobs marketingigazgatót.
Az utasszám alapján a Ryanair jelenleg Európa legnagyobb légitársasága, a honlapja pedig közlése szerint napi másfél millió vásárlót ér el. Ezen már ma is lehet foglalni szállást vagy autót, de az utazási csomagok, amelyek a repülőjegyen túl szállást és transzfert is magukban foglalnak, újdonság lesz a cég kínálatában. A távolabbi tervek között szerepel az is, hogy koncertekre és sportrendezvényekre árulnak majd belépőjegyeket.
A Ryanair a lépéssel igyekszik elébe menni annak, hogy szimpla árucikké váljon az olyan internetes óriások kínálatában, mint a Google vagy az Amazon. Ehelyett ő kívánja fokozottan bevonni külső szolgáltatók kínálatát, és
szeretne az utazás Amazonjává válni.
Kenny Jacobs szerint minden piaci szereplő hasonlóra készül, a szállásközvetítéssel foglalkozó AirBnB például az elmúlt hetekben jelentette be, hogy városi túrákat is kínál majd.
A Ryanair azzal próbálja felvenni a versenyt, hogy a mennyiség növelése érdekében átengedi a vásárlóknak a külső partnerektől kapott jutalékot, így olcsóbb árat kínál majd másoknál. Kenny Jacobs szerint
a most működő kisebb cégek fele befejezi majd a működését, ha a nagyok beszállnak erre a piacra.
A Ryanair Holidays a spanyolországi székhelyű Logitravel utazásszervezővel és a World2Meet szállásszolgáltatóval fog társulni. Kezdetben az olyan napfényes célpontokra kínálnak majd utakat, mint Spanyolország és Portugália.