A Wizz Air Airbus A321-200 típusú gépe Varsóból indult Brüsszel Charleroi repülőterére a fedélzetén 220 emberrel. A pilóták körülbelül 29 ezer láb (8839 méter) magasságban megszakították az emelkedést, miután a repülőt villámcsapás érte – írja az Aviation Herald.
A repülő visszafordult a varsói repülőtérre, ahol körülbelül 45 perccel az indulás után rendben leszállt. Az utasokat átfoglalták más járatokra, hogy elérjék az úti céljukat. Az esetről megkérdeztük a Wizz Airt, ezt írták:
"A Wizz Air W6-1381 számú, Varsóból Brüsszel Charleroi-ra tartó járata röviddel felszállás után a gépet ért villámcsapás miatt elővigyázatosságból visszatért Varsóba. A leszállás rendben megtörtént Varsó Chopin repülőterén, ezután a repülőgépen megkezdték az előírt karbantartási munkákat.
A W6 1381 Varsó-Charleroi és a W6 1382 Charleroi-Varsó járatokat az eset következtében törölték,
a Wizz Air az utasoknak ingyenes átfoglalást vagy a jegyár teljes visszatérítését ajánlotta fel. A Wizz Air minden érintett elnézését kérte, azonban utasaink, személyzetünk és gépeink biztonsága elsődleges fontosságú számunkra."
Egy átlagos repülőgépet átlagosan kétévente egyszer ér villámcsapás – derül ki egy pilóta könyvéből. Patrick Smith szerint a villám tipikusan a repülő valamelyik kiálló részébe csap, az azonban viszonylag ritka, hogy ez látható nyomot vagy az elektromos rendszer sérülését okozná.
A legtöbbet még csak észre sem lehet venni.
A modern repülőket egyébként úgy tervezik, hogy ellenálljanak az ilyen villámcsapásoknak, és egyfajta Faraday-kalitkaként működnek. Attól sem kell tartani, hogy a szárnyakban elhelyezett üzemanyag meggyulladna.