A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Villám csapott a Wizz Air gépébe

Wizz Air Airbus A321ceo
Vágólapra másolva!
A repülőnek vissza kellett fordulnia.
Vágólapra másolva!

A Wizz Air Airbus A321-200 típusú gépe Varsóból indult Brüsszel Charleroi repülőterére a fedélzetén 220 emberrel. A pilóták körülbelül 29 ezer láb (8839 méter) magasságban megszakították az emelkedést, miután a repülőt villámcsapás érte – írja az Aviation Herald.

A járat útvonala Forrás: Flightradar24.com

A repülő visszafordult a varsói repülőtérre, ahol körülbelül 45 perccel az indulás után rendben leszállt. Az utasokat átfoglalták más járatokra, hogy elérjék az úti céljukat. Az esetről megkérdeztük a Wizz Airt, ezt írták:

"A Wizz Air W6-1381 számú, Varsóból Brüsszel Charleroi-ra tartó járata röviddel felszállás után a gépet ért villámcsapás miatt elővigyázatosságból visszatért Varsóba. A leszállás rendben megtörtént Varsó Chopin repülőterén, ezután a repülőgépen megkezdték az előírt karbantartási munkákat.

a Wizz Air az utasoknak ingyenes átfoglalást vagy a jegyár teljes visszatérítését ajánlotta fel. A Wizz Air minden érintett elnézését kérte, azonban utasaink, személyzetünk és gépeink biztonsága elsődleges fontosságú számunkra."

Általában nem okoz kárt

Egy átlagos repülőgépet átlagosan kétévente egyszer ér villámcsapás – derül ki egy pilóta könyvéből. Patrick Smith szerint a villám tipikusan a repülő valamelyik kiálló részébe csap, az azonban viszonylag ritka, hogy ez látható nyomot vagy az elektromos rendszer sérülését okozná.

A legtöbbet még csak észre sem lehet venni.

A modern repülőket egyébként úgy tervezik, hogy ellenálljanak az ilyen villámcsapásoknak, és egyfajta Faraday-kalitkaként működnek. Attól sem kell tartani, hogy a szárnyakban elhelyezett üzemanyag meggyulladna.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!