Az Aeromexico Boeing 737-es gépe Mexikóvárosból érkezett San Francisco repülőterére, és engedélyt kapott arra, hogy leszálljon a 28R jelű futópályára. A pilóta rendben visszaolvasta a pálya nevét a toronynak, ám körülbelül egy mérföldre (1,6 km) a repülőtértől a légi irányítók észrevették, hogy a repülő a 28L jelű futópályára készül leszállni, ahonnan a Virgin America Airbus A320-as gépe készült felszállni Kailua-Konába, Hawaiira.
A torony utasította az Aeromexico gépét, amely műszeres leszállító rendszer használatával érkezett, hogy startoljon át.
A pilóta szerencsére azonnal nyugtázta a parancsot, és megszakította a leszállást
– írja a Mercury News. A Virgin America gépe ezután felszállt, a mexikói repülő pedig, 16 perccel később rendben földet ért. Az incidens idején az égbolt felhős volt, a látótávolság pedig 10 mérföld (16 km) körüli.
2017 júliusában az Air Canada egyik repülője tévesztette el a futópályát San Franciscóban, és egy gurulóútra akart leszállni. Alig kerülte el az ott várakozó többi utasszállítót, kis híján a legnagyobb légi balesetet előidézve. Októberben egy másik Air Canada-gép ugyancsak rossz futópályára szállt le San Franciscóban a torony utasítása ellenére, de további eseteket is vizsgálnak. A júliusi incidens után szigorították az előírásokat.