A Singapore Airlines korábban repülte már ezt az útvonalat, mégpedig az Airbus egy másik típusával, az A340-500-assal. Azokon a gépeken csak 100 ülés volt, mindegyik business osztályú. Az üzemanyagfaló hajtóművek miatt így sem érte meg a légitársaságnak az üzemeltetés, így 2013-ban megszüntette a járatot.
Jelenleg a Qatar Airways tartja a rekordot a Doha és Auckland közötti útvonalával.
A változást az tette lehetővé, hogy az Airbus az A350-es, jóval takarékosabb típusából kifejlesztett egy ultra hosszú útvonalakra képes változatot. Az Airbus A350-900ULR 24 ezer literrel több kerozint tud szállítani, így
egy tankolással több mint húsz órát képes a levegőben maradni,
miközben közel 18 ezer kilométert tesz meg. Az új változatnak nemrég volt a szűzrepülése, így rövid tesztidőszak után már üzembe is állíthatja a Singapore Airlines, amely első légitársaságként hetet rendelt belőle.
Kérdés, hogy az utasok hogy viselik majd mintegy 19 órás utat Szingapúr és New York között. Ebben valamelyest nyilván segíthet a belső dizájn. Az A350-eseket úgy tervezték, hogy az utasok inkább egy szobában érezzék magukat, mint egy csőben – írja a CNN. A mennyezet magas, az oldalak közel függőlegesek, a LED-es világítás kifinomult, akárcsak a sötétítőrendszer és a légkeringetés, a zajszint pedig alacsony.
Kattintson az alábbi képre, és nézze meg a repülők belső kialakítását, majd szavazzon, hogy kibírná-e a 19 órát egyhuzamban!