A Mexikóvárosban elvégzett vizsgálat azt állapította meg, hogy a pilóták túlságosan meredek szögben akartak felemelkedni a felszálláskor, ezért
nem volt elegendő felhajtóerő,
és ez okozta a katasztrófát - közölte a vállalat helyi idő szerint hétfőn, Mexikóvárosban. A Global szerint ezért nincs jogi alapja annak, hogy a céget tovább vizsgálják, és a gépeit a földön tartsák.
A mexikói hatóság, amely felfüggesztette a Global működését, egyelőre nem válaszolt a légitársaság kérésére. Az Aviation Herald azonban megjegyzi, hogy a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet szabályai szerint csak a vizsgálat vezetője - jelen esetben ez egy kubai testület - beszélhet a vizsgálat állásáról, a vizsgálatban érintett szereplők, beleértve a légitársaságot is, nem.
A Boeing 737-200 típusú gépet a Cubana de Aviación kubai légitársaság bérelte. Az Holguínba tartó repülőgépen 113-an voltak, amikor lezuhant.
A balesetet egyetlen ember élte túl.
A hatfős legénység mexikói volt, a többi áldozat öt kivételével kubai. A kubai légitársaság általában bérelt repülőgépeket használ, mert az amerikai kereskedelmi embargó miatt körülményes a vásárlás, különösen a pótalkatrészek esetében.