A Qantas előrehaladott tárgyalásokat folytat a világ két legnagyobb repülőgépgyártója, az európai Airbus és az amerikai Boeing képviselőivel olyan típus kifejlesztéséről, amely képes technikai megálló nélkül megtenni a 17 ezer kilométeres távot az Ausztrália délkeleti partjain fekvő Sydney és a brit főváros között – nyilatkozta az ausztrál nemzeti légitársaság vezérigazgatója a BBC rádiónak. Alan Joyce kijelentette: ha valamelyik gyártónak sikerül a megfelelő repülőgéptípussal előállnia,
a közvetlen Sydney-London járatok 2022-ben indulhatnak.
A polgári repülés történetének első menetrendszerű nonstop légijárata Ausztrália és Európa között már március óta közlekedik, de ez a járat a nyugat-ausztráliai Perth nagyvárost köti össze Londonnal, és hozzávetőleg 2500 kilométerrel rövidebb, mint a Sydney-London táv. A Perth-London útvonalon a Qantas Boeing 787-9 típusú repülőgépeket használ, az út 16-17 órát vesz igénybe az időjárástól és az aktuális útvonaltól függően.
Alan Joyce a BBC-interjúban elmondta, hogy jelenleg nincs olyan repülőgéptípus, amely a jóval hosszabb Sydney-London, illetve London-Sydney járatpárt leszállás nélkül teljesíteni tudná.
A Qantas elsősorban az Airbus A350-1000-es típusának használatán gondolkodik,
de Joyce szerint ennek hatótávolságát is növelni kellene valamelyest. A másik lehetőség a Boeing 777-8, a sikeres 777-es típuscsalád legújabb változata, amely a tervek szerint 2022-ben állhat forgalomba.
Az ausztrál légitársaság a Perth-London járat elindítása előtt is üzemeltetett, és azóta is közlekedtet napi járatokat Londonba Airbus A380-as óriásgépekkel, de ezek útközben leszállnak Dubajban. E járatok menetideje a technikai megállóval együtt 20-22 óra. A Qantas 1947-ben indította menetrendszerű járatait Ausztrália és London között, de akkor az út négy napig tartott, hét leszállás közbeiktatásával.
A Qantas vezérigazgatója szerint ha a közvetlen Sydney-London járat megvalósul, akkor a légitársaság nonstop járatokat indít New Yorkba is. Joyce szerint az ilyen távú járatok keresettségét jelzi, hogy
a Perth-London-Perth járatok átlagos telítettsége 92 százalékos,
az üzleti osztályé pedig 94 százalékos. A Qantas korábbi leghosszabb, nem egészen 14 ezer kilométeres leszállás nélküli menetrendszerű járata a Sydney és Dallas közötti járat volt.