Az EasyJet légitársaság Airbus A320-as gépe 167 utassal a fedélzetén indult Manchesterbe, de csak 1,3 másodperccel azelőtt emelkedett a levegőbe, hogy az adott sebesség mellett elérte volna a futópálya végét.
Ez mindössze 110 méteres távolságot jelentett
– derül ki abból a most közzétett jelentésből, amelyet a tavaly szeptember 16-án történt incidensről készítettek. Kiderült az is, hogy a repülő csupán 10,5 méterrel haladt el a futópálya vége utáni kerítés felett – írja az AirLive.net.
A vizsgálatból kiderült, hogy a pilóták a felszállás előtti kalkuláció során rosszul vették számításba a rendelkezésre álló futópálya hosszát. Ők ugyanis a teljes hosszal számoltak, és nem azzal, amely az általuk használt kereszteződéstől valójában a rendelkezésükre állt.
A különbség 1395 méter volt.
A jelentés szerint a pilóták észrevették, hogy valami nincs rendben, mivel az utolsó 900 méteren vörös és fehér figyelmeztető fényjelzéseket láttak. Ennek ellenére nem kapcsolták be az elemelkedést/átstartolást (TO/GO) biztosító teljesítményt. A vizsgálat azt is kiderítette, hogy a repülés előtti felkészülés során
mindkét pilótát többször megzavarták, ami hozzájárulhatott a hiba elkövetéséhez.