A Worldwide Holiday Costs Barometer 40 olyan úti célt vizsgált felmérésében, amelyet a brit turisták kedvelnek. Ehhez nyolc olyan termék vagy szolgáltatás árát hasonlította össze, amelyekért az utazók általában fizetni szoktak: egy háromfogásos vacsora két főre borral, egy kávé, egy üveg helyi sör, egy doboz kóla, naptej, szúnyogriasztó, egy másfél literes víz és egy pohár bor egy bárban.
A világ legolcsóbb úti célja a felmérés szerinte a vietnámi Hoi An lett,
megelőzve a dél-afrikai Fokvárost és a kenyai Mombasát. A vizsgált nyolc termék itt mindössze 51,18 fontba került. Érdekesség, hogy Európában idén a portugáliai Algarve régió megelőzte a bulgáriai Napospartot.
A legdrágább a felmérés szerint a Costa Rica-i Tamarindo lett, ott több mint háromszor annyiba, 158,04 fontba kerülnek a vizsgált tételek, mint a legolcsóbb helyen. Tamarindo New Yorkot és a karibi Antiguát előzi meg.
Budapest nagyjából a mezőny közepén található, ami a vizsgált célpontok drágaságát illeti.
A nyolc termék a magyar fővárosban összesen 90,41 fontba került, amivel a 17. helyen szerepel a 40 közül. Tavaly még 97,29 fontba került mindez, amivel a 22. helyet érte el.
A teljes és részletes listát itt letöltheti.