Az utazási trendek mindig az utazók igényei és az aktuális globális változások szerint alakulnak. Az egyre tudatosabb turisták előtérbe helyezik a fenntarthatóságot, a környezetbarát megoldásokat és a helyi kultúrák mélyebb megismerését. Az egyedi és személyre szabott élmények iránti kereslet folyamatosan növekszik, miközben a technológiai újítások megkönnyítik az utazások tervezését és lebonyolítását. Az is egyre népszerűbb, hogy az emberek kevésbé ismert, nyugodtabb úti célokat választanak, távol a zsúfolt turisztikai központoktól, továbbá az utazás egyedül is egyre elfogadottabb. Az utazás így már nemcsak pihenés, hanem valódi inspirációs forrás és életforma is lehet - írja az Euronews.
Az utazási irodák az év végéhez közeledve elkezdik elemezni az egész éves utazási trendeket annak érdekében, hogy megjósolják, hogy mik lesznek a népszerű utazási célok a következő évben. Bár úgy egyes nyaralási szokások soha nem mennek ki a divatból – mint például a városnézés és a nyári napsütötte tengerpartok –, úgy tűnik, hogy minden év új őrületet és rengeteg divatszót hoz.
2025-re az üdülési szakértők a „JOMO-utakat” és a kevésbé ismert úti célokat sorolták fel előrejelzéseik között.
Az Omio közlekedési foglalásokkal foglalkozó webhely szerint 2025-ben az egyedül utazó férfi utazók száma emelkedni fog.
Az önfelfedezéstől a mentális felerősödésig, a függetlenségtől a bizalomépítésig számos előnnyel jár az egyedül utazás
– mondja a cég.
Az elmúlt néhány évben ezt a trendet erősen a nők irányították, de hamarosan növekedni fog a magányosan utazó férfiak száma is, körülbelül 30 százalékkal.
Az Expedia foglalási oldal előrejelzése szerint jövőre nemcsak a jól bevált turisztikai célpontokat keresik fel az utazók, hanem úgynevezett kerülőutakat is bevezetnek, azaz egy népszerű úticélhoz közel eső várost látogatnak meg. A növekvő keresések alapján az Expedia 2025-ben felkapott kitérőútvonalai közé tartozik a francia Reims, az olasz Brescia és a spanyol Girona.
A Hotels.com foglalási oldal szerint az utazók nem csak szobát foglalnak, hanem vacsorára is nagy figyelmet fordítanak. Ehhez járul hozzá az is, hogy sok szálloda kritikusok által elismert éttermet nyitott Michelin-csillagos séfekkel és változó szezonális menükkel, hogy vonzzák a vendégeket.
Az utazók kiemelkedő szállodai étkezési élményeket keresnek, a szállodai éttermekről, séfekről és bárokról szóló pozitív vélemények éves szinten 40 százalékkal nőttek a Hotels.com oldalon.
A FOMO (Fear of Missing Out) a kimaradástól való félelmet jelenti, amely során az ember szorongást érez amiatt, hogy lemarad valamilyen eseményről, élményről vagy lehetőségről, amelyet mások átélnek. Ez gyakran a közösségi médián látott tartalmak hatására erősödik fel, mivel mások életének izgalmas vagy tökéletesnek tűnő pillanatai könnyen összehasonlításra késztetnek. A FOMO hatására az emberek hajlamosak túlvállalni magukat, hogy mindenből részt vállaljanak, és elkerüljék a kimaradás érzését.
Ennek a helyére fog lépni jövőre a JOMO (Joy of Missing Out), azaz a kimaradás öröme.
"A JOMO utazás azt jelenti, hogy kevesebbet kell nyaralni, hogy elkerüljük a mindennapi élet nyüzsgését, és hangulatos faházakban vagy békés tengerparti házakban szálljunk meg a kikapcsolódás és a kapcsolatteremtés fokozása érdekében" – mondta a Vrbo utazási oldal.
A JOMO-utazók által keresett legjobb nyaralóbérlési szolgáltatások közé tartoznak a nyugodt kertek, medencék, pezsgőfürdők és kilátással rendelkező tornácok.
A Vrbo felmérés adatai szerint az északi fény a legfontosabb látványosság, amelyet a brit utazók látni szeretnének, ezt követik az olyan geológiai jelenségek, mint a vulkánok, gejzírek és meleg források. Az Egyesült Királyságban
az utazók kétharmada szerint fontos, hogy olyan helyen szálljon meg, ahol kiválóan megtekintheti ezeket a természeti csodákat, előnyben részesítve a magán nyaralókat félreeső vagy vidéki helyeken.
A Vrbo szerint a legfontosabb természeti csodák, a foglalások alapján: