A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Már a boltokban a Lexus GS 450h és az RX 350

Vágólapra másolva!
Hazánkban is bemutatták a Lexus legújabb csodáját, a hátsókerekes teljesítményhibrid sportlimuzint - a szenzációs GS 450h alapára 15 millió forint. A nem kevésbé népszerű prémium szabadidőautó meg új motort kapott - az RX 350 csúcsfelszerelten 17 milliótól várja gazdáit.
Vágólapra másolva!

Eljött hát a perc, lehet szaladni a Reálszisztémába Lexus GS 450h-ért és/vagy RX 350-ért. De félre a tréfával: támad a Toyota-leány Lexus, ez a minőségéről és kifinomultan úttörő technológiájáról ismert japán gyártó. Már Magyarországon is. Ahol három éve van jelen, s ahol idén 230 db autó forgalomba helyezése a cél, s ezzel az eddigieknél vaskosabb szelet kiharapása abból a bizonyos tortából. A Lexus-értékesítések döntő többségét persze a "kicsik", a benzines és a dízel IS-eladások teszik ki, de az RX és a GS is szépen fogy. Az SC kabrió és az LS luxuslimuzin nyilván kevesebbek ékszere.

Az összkerekes RX és a hátulhajtott GS szépen fogy - mondtuk, mondták az illetékesek a sajtótéjékoztatón. Előbbi korábban háromliteres benzinesként, majd mérföldkő-jellegű hibridként kellette magát. Mostantól viszont az RX 350 is elérhető minden földi jóval 16,9 millió forintért. Ebben a versenyképes árban benne foglaltatik a 11 hangszórós Mark Levinson hifi, a bluetooth telefonkapcsolat, a kamerás park assist rendszer, a DVD-alapú navigáció, sajnos "magyarul" még nem, a bőr és a fa, a 18-as alukerék, a tengernyi légzsák meg vigyázó elektronika, például. A motor ugye 3,5 literes, V6-os VVTi-benzines, maximális teljesítéménye 276 LE, nyomatéka 342 Nm. Ötfokozatú automata váltójával 7.8 mp alatt gyorsít százra. Gyári átlagfogyasztása 11,2 liter.

A GS pedig eddig 300-asként és már V8-as 430-asként igyekezett meghódítani az exkluzív szuperminőségre vágyókat, most meg itt a GS 450h. A 345 lóerős leg-leg hibridet már vezettük is - fedezzék fel, olvassák el menetpróbánkat! A honi bemutatón megtudtuk, hogy a 15 milliós alapáron felül az Executive csomag 500 ezer, a Mark Levinson NAVI 1,6 millió, a Mark Levinson NAVI Wood 1,8 millió forintba kerül. De akkor a pontosság jegyében azt is említsük meg, hogy a metál és mica fényezésért is fizetni kell, méghozzá 240 ezret. A felszereltségi szintek elnevezései beszédesek, lényeg, hogy csak pár olyan extra nem széria, mint a fa a kormányon és a váltógombon, az esőérzékelős ablaktörlő, a hátsó oldallégzsák, a kormányállástól függő kamerás parkolóradar, az elektromos napfényroló, a navigációs rendszer, az itt 14 hangszórós Mark Levinson hifi, vagy a hangutasításos vezérlés (navi, audio, klíma, telefon).

Sőt, a nemzetközi menetpróba után megénekelt csomagtér-problematika, másképp végtelen találékonyság is számszerűsíthető már, ha nem is egzaktul. A GS 450h-hoz tervezett és kínált bőröndkollekció 150-200 ezer forintot kóstál. A sajtótájékoztatón még elhangzott, hogy a Prius-eladások április végére meghaladták a félmilliót. Bolygószinten. A világ első sorozatban gyártott hibridautóját, a Toyota Priust 2000-ben vetették a mélyvízbe, elsősorban Japánban és Észak-Amerikában elsöprő siker. Egyben sikk. Tavaly decembertől Kínában is gyártják.

A környezetbarát hibridek és a Lexus hívei pedig tovább dörzsölhetik a tenyerüket, hamarosan érkezik az LS 600h. Egy majdani, esetleges GS 450h-tesztben ígérjük, hogy a technokratáknak is próbálunk megfelelni akkor, amikor szédületes arzenáljáról, működésének alfájáról és omegájáról is igyekszünk a lehető legrészletesebben beszámolni a benzinmotor kettős befecskendező rendszerétől az erőelosztó berendezésen, az áramvezérlő egységen és a fordulatszám-reduktoron át az elektronikus vezérlésű fokozatmentes váltóműig. Átnyálazzuk a teljes hajtásláncot, még több gyakorlati tapasztalatot gyűjtünk, és jól átadjuk.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!