Kiválóan vizsgázott a Corsa az EuroNCAP legújabb töréstesztjein. Az Opel kisautója 100 százalékos eredménnyel teljesített az oldalütközésekben, és 94 százalékot produkált a frontális karambolok szimulációja során.
Ez utóbbiban a dupla előfeszítős biztonsági öveknek köszönhetően a bábu térde nem érte el a műszerfalat, ám a feje kicsúszott a légzsák mögül, és hozzáért a kormányhoz. Ettől függetlenül a bábut ért terhelés mértéke az elfogadható kategóriába esett.
A bennülő gyermekek védelmére a maximális ötből három csillagot érdemelt a Corsa, mert bár a jobb első ülés légzsákja kikapcsolható, a légzsák állapotáról történő visszajelzés nem felel meg az EuroNCAP elvárásainak. A háromcsillagos minősítéshez az is hozzájárult, hogy bár az autóban Isofix ülésrögzítési pontokat alakítottak ki, nem jelölték meg azokat teljesen egyértelmű módon.
A gyalogosvédelem terén háromcsillagosnál jobb minősítést gyakorlatilag csak aktív motorháztető alkalmazásával lehet elérni a Corsa a négyből három csillagot gyűjtött be, a maximális 19 pont 53 százalékát megszerezve.
A Ford S-Max szintén ötcsillagos töréstesztet teljesített, mind a frontális, mind pedig az oldalütközéses baleset szimulációja során 100 százalékos eredményt produkálva. A tesztbábu térde nem ért hozzá a műszerfalhoz, a kormány az ütközés során előre mozdult, tovább védve a felsőtestet. Ennek ellenére a bábuk törzsét még elfogadható mértékű terhelés érte a frontális tesztek során. Oldalütközésnél maximális pontszámot teljesített az S-Max.
A gyermekek védelmére ötből négy csillagot érdemelt az S-Max, 80 százalékos eredményt produkálva. Ehhez az eredményhez hozzájárult, hogy a légzsákot deaktiváló kapcsoló opciós felszereltség az S-Maxban, és a tesztelt autóban nem jelölték a kapcsoló helyét, illetve készenléti állapotra vonatkozó figyelmeztetést. A hátsó üléssorhoz a Ford Isofix rögzítési pontokat épített, ám ezek pontos helyét nem jelölték egyértelműen.
Gyalogosvédelemre a Ford S-Max a négyből két csillagot kapott, a motorháztető belépő éle a gyalogos felső lábszárára jelent veszélyt, a motor feletti részen főleg a sárvédők felöli részen, mindkét oldalon gyenge a gyalogosvédelem, a motorháztető középső részén jó, illetve elfogadható.