Fernando Alonso visszavágott az elmúlt két versenyen elszenvedett vereségét követően, és magabiztosan nyert a Spanyol Nagydíjon. Mögötte a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher, és a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella ért célba.
28 fokos levegő, és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket Barcelonában, ahol ideális körülmények között vette kezdetét a Spanyol Nagydíj.
A mezőny eleje minden gond nélkül rajtolt el, Alonso sikeresen megtartotta vezető helyét, aki mögé csapattársa, a második helyről induló Fisichella sorakozott fel. A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher is jól kapta el a rajtot, azonban nem tudta felvenni a versenyt a Renault-okkal, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A negyedik helyen Massa vette be az első kanyart.
Az élen álló Alonso fantasztikusan kezdett, és az első kört követően már másfél másodperccel vezetet csapattársa előtt, aki mögött Schumacher újabb másfél másodperccel volt elmaradva. A McLaren finn versenyzője, Kimi Raikkönen kapta el a legjobban a rajtot, és a kilencedik helyről az ötödikre ugrott fel.
Az első kisebbfajta incidens a mezőny végén történt, mikor Tiago Monteiro megpördült, kiszaladt a kavicságyba, ám azonnal vissza tudott térni a pályára. Eközben Alonso lendülete egy cseppet sem lankadt, folyamatosan futotta a verseny leggyorsabb köreit, és a hetedik körben már 5.5 másodperccel vezetet a második helyen tanyázó Fisichella előtt, akit tisztes távolságból követett Schumacher és Massa.
A tizedik körben járva a következőképp nézett ki az első nyolc (pontszerzők) sora: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Michael Schumacher, Felipe Massa, Kimi Raikkönen, Rubens Barrichello, Jenson Button, és Jarno Trulli.
A Super Aguri japán versenyzője, Takuma Szato hajtott ki elsőként a boxba a 10. körben, miután egy látványos piruettet mutatott be a pályán. Őt csapattársa, Franck Montagny követte, aki teljesen váratlanul érkezett meg a szerelők közé, így nem is voltak előkészítve számára az abroncsok.A francia versenyző autójával vélhetően valami probléma volt, mert már nem is tért vissza a pályára. Az első kieső tehát megszületett.
A 15. körben a két Toyota okozott kisebbfajta galibát. Ralf Schumacher megpróbálta megelőzni csapattársát, Jarno Trullit a célegyenes végén, ám a német versenyző későn kezdett el fékezni, nekicsúszott Trulli autójának, amit a TF106-os modell első vezetőszárnya bánt.
Az élmenők közül elsőként Fernando Alonso látogatott ki a szerelők közé, hogy üzemanyagot és új abroncsokat vételezzen. A spanyol pilótát egy körrel később csapattársa, Fisichella követte, így a két Ferrari megörökölte az első két helyet.
Időközben a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya okozott hatalmas galibát, hiszen autója rettenetesen rossz helyen fulladt le a pályán. A versenyszervezők azonban nem küldték be a biztonsági autót, így a pilóták tovább folytathatták a száguldást. A Ferrari tehát megkönnyebbülhetett, hiszen az élen álló Schumacher folyamatosan faraghatott hátrányából, és sorra futotta a jobbnál jobb köröket.
A hétszeres világbajnok végül Rakkinent követően a 23. körben szánta el magát a kerékcserére. Schumacher előnyt szerzett hosszabb első etapjából, és sikeresen megelőzte a boxban Fisichellát, így Alonso mögött a második helyen folytatta tovább a körözést. A Renault és a Ferrari versenyzője között ekkor tíz másodperc volt a különbség.
Nem sokkal később a két Honda is bejött a boxba gumikért és üzemanyagért, ám a figyelem középpontjába Fisichella került, aki kilátogatott a kavicságyba. Az olasz pilóta autója azonban nem sérült meg, így miután visszatért a pályára, tovább tudta folytatni a körözést.
A 30. körben járva a következőképp nézett ki az első nyolc sora: Az élen továbbra is Alonso autózott, akit hozzávetőlegesen 10 másodperccel lemaradva Schuamcher követett. A harmadik helyen Fisichella tanyázott, ám nem érezhette magát biztonságban, ugyanis egyre közelebb került hozzá a mögötte futó Massa. Az ötödik pozícióban a McLaren finn pilótája, Kimi Raikkönen autózott, akit a Honda duója, az időközben csapattársát megelőző Jenson Button, és Rubens Barrichello követett.
A következő kieső Ralf Schumacher volt, akinek autója valószínűleg megsérülhetett a Trullival vívott korábbi csatájában. A német pilóta a 33. körben adta fel a küzdelmet és állt be a Toyota garázsába.
Alonso a 39. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, mely már sejtette, hogy egy körrel később valószínűleg letudja utolsó kiállását. Ez így is történt. Nem sokkal később jött Fisichella is, aki szintén új gumikat kapott, hogy tovább folytathassa a száguldást. A Renault-ok kiállása után Schumacher átvette a vezetést. Massa időközben fantasztikusan gyors kört futott, ám a brazil pilóta nem jelentett potenciális veszélyt az élen állókra , különösen azért nem, mert egy körrel később ő is kihajtott a boxba. A Ferrari második számú versenyzője végül Fisichella mögé tért vissza.
Schumacher másodszorra a 46. körben állt ki a boxba , ám esélye nem volt megverni a hazai pályán versenyző Fernando Alonsot. A német bajnok a második helyen folytatta tovább a száguldást. Kettejük között 12 másodperc volt a különbség, mely körről körre nőtt.
Tíz körrel a vége előtt az első nyolc sora a következőképp nézett ki: Fernando Alonso több mint 15 másodperccel vezetett Michael Schumacher előtt, akit tisztes távolságból a harmadik pozícióban Giancarlo Fisichella követett. A Renault olasz versenyzője mögött Felipe Massa sorakozott fel, aki a McLaren finn pilótája Kimi Raikkönen előtt autózott. A tavalyi verseny győztesét a Honda duója, Jenson Button és az egy kör hátrányban lévő Rubens Barrichello követett, míg a pontszerzők sorát a BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld zárta.
A versenyt végül ebben a sorrendben fejezték be a versenyzők, így Alonso megszerezte pályafutása első hazai versenyét, továbbá megtörheti az átkot, és elsőként állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára hazai pilótaként a Spanyol Nagydíjon.
Spanyol Nagydíj - verseny:
01. - Alonso - Renault (M) 1h26:21.759
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 18.502
03. - Fisichella - Renault (M) + 23.951
04. - Massa - Ferrari (B) + 29.859
05. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 56.875
06. - Button - Honda (M) + 58.347
07. - Barrichello - Honda (M) + 1 kör
08. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör
09. - Webber - Williams-Cosworth (B) + 1 kör
10. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör
11. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) + 1 kör
12. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1 kör
13. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
14. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
15. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
16. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 3 kör
17. - Sato - Super Aguri-Honda (B) + 4 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:16.723
Kiesettek:
Albers - MF1-Toyota (B) 49.kör
Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 48.kör
R.Schumacher - Toyota (B) 32.kör
Montoya - McLaren-Mercedes (M) 18.kör
Montagny - Super Aguri-Honda (B) 11.kör