A hétszeres világbajnoka a délelőtti edzésen futotta meg a nap leggyorsabb körét, miközben továbbra is a Bridgestone új fejlesztésű abroncsain dolgozott már a Brit Nagydíjra készülve. A német versenyző problémamentes napot zárt, bár a délutáni tréning végén a hetes kanyarban elvesztette autója felett az uralmát és a kavicságyban landolt.
Schumacher mögött a BMW Sauber istálló lengyel tesztpilótája, Robert Kubica végzett, aki az új fejlesztésekkel, az abroncsokkal, illetve az autó általános beállításaival foglalkozott, hogy az F1.06-ost minél jobban felkészítse a silverstone-i futamra.
Kubica csapattársa, Heidfeld csak a 12. helyen végzett, miközben a Michelin abroncsokon dolgozott.
A Renault duója, Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen a harmadik, illetve a negyedik helyen landolt, miközben ők is a soron következő megmérettetésre készítették fel a versenygépeket.
Jarno Trulli tovább folytatta az új TF106B kódszámot viselő modell tesztelését, és a napot az ötödik helyen zárta. Közben márkatársa, Olivier Panis miatt délután fél ötkor előkerült a piros zászló, mikor a francia pilóta autója vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt megállt a pályán.
A Honda számára sem volt felhőtlen a mai nap Barcelonában, hiszen tesztpilótáik James Rossiter, és Anthony Davidson miatt is megállították egyszer a tréninget. Rossiter nem sokkal az edzés megkezdése után elvesztette autója felett az uralmát, majd a négyes kanyarban enyhén összetörte autóját. Davidson délután lemásolta csapattársa balesetét, így csak a tizedik helyen végzett.
Davidson a Kanadai Nagydíjra készítette fel az RA106-os aerodinamikai csomagját, illetve a gumikon dolgozott. A Red Bull Racing skót pilótája, David Coulthard miatt is előkerült egyszer a piros zászló, mikor a tízes kanyarban megállt az autója a pályán.
Teszteredmények - Barcelona - Péntek:
01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:14.119 - 112 kör
02. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:14.136 - 133 kör
03. - Fisichella - Renault (M) 1:14.504 - 118 kör
04. - Kovalainen - Renault (M) 1:14.505 - 122 kör
05. - Trulli - Toyota (B) 1:15.010 - 104 kör
06. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:15.122 - 98 kör
07. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:15.177 - 113 kör
08. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:15.229 - 85 kör
09. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:15.508 - 102 kör
10. - Davidson - Honda (M) 1:15.524 - 139 kör
11. - Rossiter - Honda (M) 1:15.629 - 107 kör
12. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:15.674 - 80 kör
13. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:15.807 - 125 kör
14. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:16.489 - 121 kör
15. - Panis - Toyota (B) 1:16.532 - 87 kör