Első etap
Ahogy az lenni szokott ismét a Toyota versenyzői kezdték meg az első tizenöt perces tréninget. Ralf Schumacher futotta meg az első mért kört, ám nem sokkal később jött a Williams német újonca Rosberg, aki 1:17.817-es idejével azonnal átvette a vezetést.
Az élmenők közül elsőként a McLaren finnje, Kimi Raikkönen látogatott ki a pályára, aki nem teketóriázott és már figyelemreméltó gyorskörével az élre ugrott. Raikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya is pályára gördült. A kolumbiai pilóta remekül teljesített, és azonnal átvette az első helyet Kimitől.
A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a véletlenre a továbbjutást, és öt perccel az edzés vége előtt négy ezreddel ugyan, de megszerezte a vezetést, amit már ki sem engedett a kezéből. Michael Schumacher közben megtette első gyorskörét, ám a német pilóta a pálya középső visszafordítójában elfékezte magát, így csak a tizenötödik helyet kaparintotta meg. A hétszeres világbajnok aztán javított, így bebiztosította magának a továbbjutást.
Button és a Honda úgy tűnt, nem tanult a Silverstone-ban elkövetett hibájából, ugyanis a brit tehetség egészen a tréning végéig a 16., még éppen továbbjutó pozícióban tanyázott. Button azonban a végén magára talált, és bebiztosította helyét a második körre.
Az utolsó pillanatokban Rosberg még javítatni tudott idején, és felugrott a nyolcadik helyre, ám márkatársa, Mark Webber a Brit Nagydíjhoz hasonlóan már az első etapot követően búcsúzott a küzdelemtől, míg a Honda brazilja, Rubens Barrichello éppen, hogy csak bent maradt.
Az első etap után a kiesők sora: Mark Webber, Scott Speed, Tiago Monteiro, Christijan Albers, Takuma Szato, és Franck Montagny.
Második etap
A második etapot a hazai pálya előnyét élvező Jacques Villeneuve kezdte meg. A BMW Sauber versenyzőjét David Coulthard követte, ám a figyelem a Renault spanyoljára, Fernando Alonsóra irányult, aki csak úgy szárnyalt, és 1:14.726-os idejével azonnal az élre ugrott.
Annak ellenére, hogy riválisaik már mind megtették gyorskörüket, a Ferrari versenyzői csak a tréning második felében gördültek pályára. Elsőként Felipe Massa merészkedett ki a boxból, aki ugyan 8 tizeddel volt lassabb Alonsónál, mégis megszerezte az ötödik helyet.
Öt perccel az edzés vége előtt Schumacher is megtette első gyorskörét. A német versenyző első próbálkozása nem sikerült valami fényesen, ám második repülőkörén a második helyre kormányozta tűzpiros Ferrariját.
Az utolsó pillanatokra maradt csak az igazi tűzijáték. Már-már úgy volt, hogy az átszervezés alatt álló Honda istálló versenyzői, Rubens Barrichello és Jenson Button nem kerülnek be az utolsó, mindent eldöntő körbe, a végső pillanatokban mindketten javítani tudtak, és biztosították helyüket a harmadik edzésre.
A második tréning kétségkívül legnagyobb vesztese, a hazai színeket képviselő Jacques Villeneuve volt, aki az utolsó pillanatokban csúszott le a továbbjutást jelentő tízedik helyről. A BMW Sauber vezetősége tehát nem lehet túlságosan boldog, hiszen versenyzőik mindhárom szabadedzésen fantasztikusan szerepeltek, mégsem jutottak be az utolsó körbe.
A harmadik etap után a kiesők sora: Jacques Villeneuve, Christian Klien, Nick Heidfeld, Ralf Schumacher, Vitantonio Liuzzi, és David Coulthard.
Harmadik etap
A hagyományok a Kanadai Nagydíjon sem szakadtak meg, és az utolsó, mindent eldöntő 20 perces tréning első tizenöt percében a versenyzők - ahogy azt már megszokhattuk -, egymás után köröztek, hogy a lehető legtöbb üzemanyagot el tudják égetni.
Kilenc perccel az edzés vége előtt a két Ferrari kiállt a boxba új gumikért. Először Schumachert, majd Massát engedték el a szerelők, ezzel biztosítva, hogy tiszta legyen az út előttük. Nem sokkal később a többiek is megérkeztek az új abroncsokért, hogy harcba szállhassanak a pole pozícióért.
Az első figyelemreméltó időt Michael Schumachert étre el, aki kis híján nekicsapta autóját a célegyenes végén lévő falnak. Öt perccel az edzés vége előtt a két Ferrari állt az élen, ám a többiek még nem teljesítették gyorskörüket. Erre nem kellett sokat várni, hiszen jött Raikkönen, aki majd négy tizedet vert az addig élen tanyázó Schumacherre.
A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a dolgot a véletlenre, és majd hét tizedet adott Raikkönennek, mellyel megszerezte az ideiglenes pole pozíciót. Közben Fisichella feljött a harmadik helyre, Kimi mögé.
Természetesen most is az utolsó percre maradt a döntés. Két perccel a tréning vége előtt szinte mindenki kihajtott a boxba új gumikért, hogy egy végső rohamot indítson a pole pozícióért, melyet akkor Alonso birtokolt.
A világbajnoki cím birtokosa ugyan már nem tudott javítani gyorskörén, de így is megszerezte az első helyet. A második pozíciót a Renault másik versenyzője, Giancarlo Fisichella kaparintotta meg, így a franciáké lett az első sor. A harmadik Raikkönen lett, míg a Schumacher a Ferrarival csak az ötödik helyet szerezte meg, a Toyota olasz titánja, Jarno Trulli mögött.
A Ferrari kétségkívül csalódott, hiszen míg Schumacher az ötödik, Massa csak a tizedik helyről várhatja a holnapi verseny rajtját, noha sokan az olaszokat tartották az abszolút favoritnak Kanadában.
Kanadai Nagydíj - Időmérő:
01. - Alonso - Renault (M) 1:15.350 - 1:14.726 - 1:14.942
02. - Fisichella - Renault (M) 1:15.917 - 1:15.295 - 1:15.178
03. - Raikkonen - McLaren (M) 1:15.376 - 1:15.273 - 1:15.386
04. - Trulli - Toyota (B) 1:16.455 - 1:15.506 - 1:15.968
05. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:15.716 - 1:15.139 - 1:15.986
06. - Rosberg - Williams (B) 1:16.404 - 1:15.269 - 1:16.012
07. - Montoya - McLaren (M) 1:16.251 - 1:15.253 - 1:16.228
08. - Button - Honda (M) 1:16.594 - 1:15.814 - 1:16.608
09. - Barrichello - Honda (M) 1:16.735 - 1:15.601 - 1:16.912
10. - Massa - Ferrari (B) 1:16.259 - 1:15.555 - 1:17.209
11. - Villeneuve - BMW (M) 1:16.493 - 1:15.832
12. - Klien - Red Bull (M) 1:16.585 - 1:15.833
13. - Heidfeld - BMW (M) 1:15.906 - 1:15.885
14. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:16.702 - 1:15.888
15. - Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:16.581 - 1:16.116
16. - Coulthard - Red Bull (M) 1:16.514 - 1:16.301
17. - Webber - Williams (B) 1:16.985
18. - Speed - Toro Rosso (M) . 1:17.016
19. - Monteiro - Midland (B) 1:17.121
20. - Albers - Midland (B) 1:17.140
21. - Sato - Super Aguri (B) 1:19.088
22. - Montagny - Super Aguri (B) 1:19.152