A McLaren hagyományosan nehéz autóval kezdi meg a futamokat, ám emiatt pilótáik általában a verseny elején csúnyán beragadnak a lassabban autózók mögé, és már a rajtot követően elúsznak esélyeik.
Éppen ezért Haug úgy gondolja, hogy az időmérőn alkalmazott stratégiájukon minél előbb változtatniuk kell, hogy a rajtrács elejéről kezdhessék meg a versenyeket. A szakember szerint bár megvan a McLaren versenysebessége, mivel a pilóták jól megtankolt autóval kezdik meg a megmérettetéseket, nem tudják kihozni magukból a maximumot.
"Mindenképpen jól szeretnénk szerepelni hazai versenyünkön" - mondta Haug. "Az elmúlt héten sokat fejlődtünk Jerezben, és Magny-Cours-ban is mi voltunk a leggyorsabbak a Michelines csapatok közül, ami felettébb megnyugtató. Azonban véleményem szerint az első két sor valamelyikéből kell megkezdenünk a versenyt ahhoz, hogy jó helyeken végezzünk, csak így tudjuk elérni céljainkat."
Eközben Raikkönen optimistán nyilatkozott az MP4/21-es modell teljesítményéről, hiszen a spanyolországi tesztek során sikerült további fejlődést elérniük.
"Autónk rengeteget fejlődött az elmúlt versenyek során, és a jerezi tesztek alkalmával is tovább tudtunk javítani az MP4/21-es teljesítményén, aminek nagyon örülök" - mondta a finn pilóta. "Bízom benne, hogy Németországban mindent ki tudunk majd hozni magunkból, és végre megmutathatjuk valós erőnket."