Fernando Alonsót mindössze egyetlen pont választja el pályafutása második bajnoki címétől, miután a Japán Nagydíjon Michael Schumacher vezető pozícióból volt kénytelen feladni a küzdelmet a Ferrari motor váratlan meghibásodása miatt.
A Renault eközben kilenc pontra növelte előnyét az olaszokkal szemben a konstruktőrök versenyében, így a szezonzárón már "csak" tíz pontot kell szerezniük ahhoz, hogy hozzájuk kerüljön a győzelmi trófea.
Bár a franciák jól tudják, az utolsó méterekig kemény harc fog dúlni a két rivális között, és a pontelőny ellenére sem érezhetik biztonságban magukat, mégsem kell felesleges rizikót vállalniuk a szezonzáró Brazil Nagydíjon.
A Renault korábban azt tervezte, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő versenyen beveti legújabb fejlesztésű erőforrását, most azonban elgondolkodott azon, megéri-e kockáztatni az esetleges jobb teljesítmény reményében. A vezetőség Alonso monzai, és Schumacher szuzukai motorproblémáját követően nem kizárt, hogy úgy dönt, marad a régi jól bevált erőforrásnál, hiszen a jelenlegi állás értelmében nem szükséges kockáztatniuk.
A Renault a héten Silverstone-ba látogat, hogy Nelson Piquet Jr. közreműködésével letesztelje az új motorspecifikációt, és az adatok kiértékelése után döntsön arról, beveti-e az új egységet Brazíliában.
"Az eheti tesztprogramot követően döntünk majd arról, mit fogunk tenni" - mondta a Renault főmérnöke, Pat Symonds. "Már teszteltük korábban az E specifikációt, de van egy újabb D specifikációjú motorunk is, így majd meglátjuk, melyiket vetjük be az évad utolsó versenyén. Előbb meg kell néznünk, miként teljesít a két egység."
Annak ellenére, hogy Schumacher számára elúszni látszik az idei bajnoki cím, és a Renault is jó eséllyel pályázik a konstruktőri trófeára, Symonds figyelmeztetett, nem szabad leállni, az utolsó méterekig keményen kell hajtani, mert a Forma-1-ben egyik pillanatról a másikra megváltozhatnak a dolgok, és akár nyert helyzetből is elbukhatnak - noha jól tudja, az utolsó versenyen már nem kell kockáztatniuk.
"Nem szabad változtatni a stratégián, továbbra is keményen kell hajtani, bár nyilvánvalóan felesleges kockázatot nem kell vállalni. Brazíliában is a győzelemre hajtunk, szinte semmi nem változott azóta, hogy Schumacher Japánban kiesett. Egy kicsit visszavehetünk, de nem jelentősen."