A téli tesztek a tegnapi nappal megkezdődtek a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapatok kivétel nélkül már a jövő évben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone termékeivel futottak. A japánok új specifikációju, a korábbinál jóval keményebb összetételű abroncsai okozták a legnagyobb nehézséget a versenyzők számára, amely a köridőkön is meglátszott, hiszen az autók körönként három másodpercet lassultak a spanyol ringen.
"Sokkal jobban csúsznak, így a vezetés jóval nagyobb megpróbáltatást jelent a versenyzőknek" - vélekedett a tegnapi nap végén a Super Aguri újdonsült versenyzője, Anthony Davidson, aki első alkalommal próbálhatta ki a Bridgestone gumikat. "Ez viszont nem azt jelenti, hogy fizikailag megterhelőbb, mert a tavalyi évhez képest jóval lassabban megyünk. Azonban roppant nehéz irányítani az autót az első körökben, különösen ilyen hűvös időjárási körülmények között."
Davidson azt is elmondta, nem egyszerű melegen tartani az abroncsokat, így az első körökben, illetve a lassabb szekciókban komoly gondot okozhat az autó pályán tartása a versenyzőknek.
"Az első nap éppen utolsó etapomat teljesítettem, mikor forgalomba ütköztem és le kellett lassítanom" - mesélte a brit versenyző az Autosport újságírójának. "Aztán mikor megnyílt az út előttem és felvehettem volna a saját tempómat, olyannyira lehűltek az abroncsaim, hogy nem volt tapadásuk. Veszélyesnek nem mondható, sőt valahol szórakoztató, de nehéz korádban tartani az autót a gumik miatt."
A Renault finn versenyzője, Heikki Kovalainen is osztja Davidson véleményét, ugyanis szerinte is roppant nehéz kihozni az új abroncsokból a maximumot.
"Ezek a gumik teljes mértékben különböznek azoktól, amelyeket korábban használtam a Forma-1-ben. Kisebb a tapadásuk, így sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk arra, miként vezessük az autót" - mondta Kovalainen. "Azonban biztos vagyok benne, hogy megbirkózom a feladattal, és a csapat is tudni fogja, miként hozza ki az új gumikból a maximumot."