Annak ellenére, hogy a Ferrari versenygépe zsebelte be a legtöbb győzelmet az idei évben, mégis a világbajnok Renault istálló R26-os modellje kapta meg az Év Konstrukciója megtisztelő címet a hétvégén megrendezett Autosport Díjátadó ünnepségen.
A kitüntetést a csapat főtervezője, Tim Densham, illetve az aerodinamikai részleg vezetője, Dino Toso vették át.
"Nem ment minden simán, néhány versenyen voltak problémáink, mint például Magyarországon és Olaszországban, de a csapat technikai felkészültsége mindig kimagasló volt, így át tudtuk hidalni a nehézségeket. Rengeteg tapasztalt szakemberünk van, mint például Bob Bell, vagy Pat Symonds, akik mindvégig irányításuk alatt tudták tartani a dolgokat" - mondta a díjátadón Tim Densham.
"Szerencsések vagyunk, hogy Renault motor hajtja autóinkat, hiszen nem voltak megbízhatósági problémáink az idei évben, és a miénk volt a legjobb motor a mezőnyben. A csapaton belüli légkör még akkor is hihetetlen volt, mikor problémáink voltak."
A gárda aerodinamikai részlegének vezetője, Dino Toso elmondta, az ellensúlyos lengéscsillapító betiltása, illetve Alonso monzai büntetése nem hogy bomlasztotta volna, sokkal egységesebbé tette a csapatot.
"Ezek a nehézségek erősítették a csapatot. Mindenki eltökélt volt, mert mikor úgy érzi az ember, mindenki keresztbe tesz neki, annál jobban éhes a sikerre. Keményen harcoltunk, és ez erősebbé tette a csapatot" - mondta a szakember, majd hozzátette, nem volt egyszerű felülmúlniuk a Ferrarit.
"Mindannyian úgy éreztük, hogy nehéz volt a tavalyi év. 2005-ben a McLaren túlságosan gyors volt, csak azért nyertük, mert megbízhatóbbak voltunk. A tavalyi év végén mindent kihoztunk autóinkból, ami remek volt. Idén azonban már a Ferrari volt az ellenfelünk. Hihetetlen gyorsak voltak, a megbízhatóságukkal sem volt probléma, így komoly nehézséget okozott az, hogy felülmúljuk őket."