A Williams istálló névadó társtulajdonosa az egyike azoknak, akik nem lelkesülnek a Toro Rosso és a Super Aguri tervei miatt, ugyanis egyik fiókcsapat sem kíván saját karosszériát építeni, helyette anyacégük idei módosított autóival akarja megkezdeni a 2007-es évet, noha a karosszériák adás-vételét csak 2008-tól engedélyezi a FIA.
A jelenleg is érvényben lévő Concorde Egyezmény világosan kimondja, hogy a csapatok semmilyen alkatrésszel nem kereskedhetnek egymás között a 2007-es idény végéig, feltéve ha a szellemi jogok egy harmadik, a bajnokságban aktívan nem résztvevő cég tulajdonában vannak.
A Super Aguri korábban már megerősítette, nem a Honda brackley-i főhadiszállásán készül az új autója, hanem a Honda kutatási és fejlesztési részlege dolgozik rajta Japánban. A kiscsapat egyébként úgy kívánja kijátszani a szabályokat, hogy az RA106-os szellemi jogai a Hondától átkerülnek a Honda Motor Company-hoz (azaz egy harmadik félhez), így gond nélkül használhatja a tavalyi versenygépet az idei évben.
A Toro Rosso is kivételezett helyzetben van, hiszen az új modell szellemi jogai egy harmadik cég, a Red Bull Technologies birtokában vannak, így teljesen jogosan használhatja az RB3-as versenygép egy továbbgondolt változatát. Érdekes még megjegyezni, hogy a McLarentől átcsábított Adrian Newey is a Red Bull Technologies munkavállalója, mely egy különálló cég, így a szabályok értelmében akár két csapatot is elláthat karosszériával, illetve más elemekkel.
Mindezek ellenére Williams úr továbbra is kitart amellett, hogy a két kiscsapat a szabályok megkerülésével próbál előnyt kovácsolni a többiekkel szemben. A brit szakember hozzátette, ha nem változik a helyzet, készen áll a bírósághoz fordulni az ügy tisztázása érdekében.
"Teljes mértékben ellenzem a karosszériák csereberéjét, és mi a Williamsnél úgy gondoljuk, hogy ez a jelenlegi szabályok értelmében illegális" - mondta Williams a The Guardiannak adott nyilatkozatában. "Igazi versenycsapatnak mondjuk magunkat, amely azért van jelen, hogy harcba szálljon mindkét bajnoki címért, melyet a legjobb versenyző és a legjobb konstruktőr zsebelhet be, aki a világ legjobb autóját megépítette."
"Ami a szabályokat illeti, feketén fehéren le van írva, hogy mindenkinek saját karosszériát kell építenie."
A Williams istálló társtulajdonosa, Patrick Head is nemtetszését nyilvánította ki, és az Autosportnak korábban elmondta: "A FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolom, elég világosan kijelentette a szeptemberben megrendezett ülésen, hogy a karosszériákkal való kereskedés a 2007-es idényben nem megengedett. Biztos vagyok benne, hogy több csapat is megtette volna ezt, ha lehetőséges lett volna rá, de mivel Max gyorsan reagált, ezt mindenki elvetette. Ez volt az utolsó, amit én hallottam az ügyről."
"Bár mindenki a Super Aguriról beszél, véleményem szerint sokkal jobban kellene tartanunk attól, hogy a Toro Rosso a 2007-es Red Bullal fog futni a jövő évben. Egyelőre ezt még nem tudhatjuk, hiszen a teszteken bármilyen autóval körözhetnek a csapatok, azt viszont fontos lenne letisztázni, hogy milyen autóval fognak rajthoz állni a szezonnyitón Melbourne-ben."