A versenyzők többsége sokat panaszkodott az elmúlt héten a Bridgestone keményebb összetételű abroncsainak gyenge tapadására, azonban van der Grint hangsúlyozta, termékeik a várakozásoknak megfelelően teljesítenek, és csakis a csapatokon múlik, miként tudják autóikat az új termékekre állítani.
"Nem mondhatjuk azt, hogy a csapatoknak gondjaik vannak a gumikkal" - mondta a szakember az Autosportnak. "Mechanikailag semmi problémájuk nincsen. Talán egyesek jobban küszködnek, mint mások, egyesek simábban át tudták állítani autójukat, és ez lehet a probléma."
A Bridgestone szakembere ugyan elmondta, hogy a két keverék közti különbség nagyobb, mint arra számítottak, a pénteki melegben már sokkal jobb eredményeket értek el, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot.
"Arra a következtetésre jutottunk, hogy a két keverék között körönként hozzávetőlegesen hat-hét tizedmásodperc a különbség" - magyarázta. "Az első nap még azt mondtam, hogy ez egy másodperc körüli, de miután melegebbre fordult az idő, és egyre több gumi került a burkolatra, a két keverék teljesítménye kezdett egymáshoz közeledni. Arra számítunk, hogy fél másodperc körüli lesz a különbség a két gumi között, és ha ez valóban így lesz, nincs okunk a változtatásra."
A Williams és a Spyker kivételével a mezőny összes csapata jelen volt Bahreinben, és bár van der Grint hangsúlyozta, a hiányzó alakulatok is jelentést kapnak a történtekről, sajnálhatják, hogy nem első kézből, versenyzőiktől értesülnek a gumik teljesítményéről.
"Természetesen azok a csapatok, melyek nem vettek részt a teszteken, jelentést kapnak Bahreinből" - mondta. "Nyilvánvalóan jó okuk volt arra, hogy ne utazzanak a helyszínre, ám néha a papírra leírt dolgok nagyban különböznek attól, amit a versenyzők éreznek. Azonban ez az ő döntésük volt, viseljék a következményeit."