Bár Hamilton az első kiállásáig partiban volt az élen álló Massával, a második etapjában csúnyán visszaesett, így már nem volt esélye arra, hogy harcba szálljon a Ferrari brazil versenyzőjével a győzelemért, noha a futam végén szinte teljesen befogta.
A McLaren vezetése úgy gondolja, hogy ők hibáztak, mikor rosszul mérték fel a helyzetet, és a beállítások megváltoztatásával felborították az autó amúgy kiváló egyensúlyát. "Változtattunk a keréknyomáson, és az első szárny beállításon" - mondta a csapat ügyvezetője, Martin Whitmarsh. "Néha működnek ezek a változtatások, néha viszont nem. Malajziában sikerült javítanunk az autó teljesítményén a második etapban, most viszont igencsak visszaestünk Bahreinben."
"Úgy kell döntést hoznunk, hogy a monitoron figyeljük az adatokat. A pálya állapota azonban folyamatosan változik, és sajnos a második etapban nem voltunk olyan jók, mint amire számítottunk. Egy kicsit tovább tankoltuk Lewist, mint a Ferrarikat, és abban bíztunk, hogy ez kifizetődő lesz majd a futam végén, mert a forgalom a mi malmunkra hajthatja a vizet. Azonban a második etapban visszaesett a teljesítményünk, így már nem tudtuk felvenni a versenyt Massával."
"A verseny végére ugyan sikerült befognunk, de már nem volt elég időnk ahhoz, hogy befejezzük küldetésünket" - tette hozzá szomorúan a szakember, aki egyébként borzasztóan elégedett volt csapata múlt heti teljesítményével.