Heidfeld három nagydíjon három negyedik helyet szerzett, és ezzel jelenleg a pilóták pontversenyében az ötödik helyen áll. A németet körülvevő eufórikus hangulatba John Howett rondított bele egy kicsit.
"Heidfeld számomra csak a középmezőny éléhez tartozik, nem értékelem többre"- nyilatkozta lekicsinylően a Toyota elnöke. Ez a megnyilvánulás már csak azért is furcsa, mert néhány hete még olyan hírek kaptak szárnyra, miszerint a japán istálló az idei teljesítményét látva a középmezőnyhöz is csak nagy jóindulattal sorolható Ralf Schumacher helyére pont Heidfeldet nézte ki.
Persze a Toyotánál most fontosabb dolgok is vannak, minthogy az elnök Heidfeldet elemezze, hiszen Ralf Schumacher az autót tette felelőssé azért, amiért azzal nem tud eredményt elérni: "Most azzal kell foglalkoznunk, hogy Ralfnak segítsünk. Át kell építenünk az autót az ő kívánságainak megfelelően"- vázolta fel a teendőket Howett.
A Toyota és Heidfeld esetleges kapcsolata viszont nem most van először terítéken, hiszen a japánok egykori motorokért felelős igazgatója, Norbert Kreyer már a 2004-es szezon végén is csábította a németet, ám az azóta is hajthatatlan Howettel akkor sem bírt.
A Forma-1-től azóta már visszavonuló Kreyer így emlékezett vissza a történtekre: "Howett akkor inkább egy nagy nevet akart szerződtetni, így került a csapathoz Ralf, aki óriási szerződést kötött a Toyotával."
Persze most, hogy Ralf Schumacher kontraktusa a szezon végén lejár, minden bizonnyal már Howett is elgondolkodik azon, hogy a méregdrága Ralfot esetleg lecserélje a lényegesen olcsóbb, és eredményesebb Heidfeldre, akinek viszont már esze ágában sincs elhagyni a BMW-t.
A Toyotának mindenestre a jövő évre jelenleg egyetlen pilótája van Jarno Trulli személyében, így lassan elkezdhetik tervezni a jövőt is. Viszont pillanatnyilag a jelen sem túl rózsás, így bizony főhet John Howett feje.