Talán a Toyota csapata az egyetlen a Forma-1-ben, amelyiknél óriási különbség van a két pilóta között. Míg Jarno Trulli az idei első négy futamon a kvalifikációk során mindig bekerült a legjobb tízbe, addig német csapattársa, Ralf Schumacher már kétszer is az időmérő első periódusában vérzett el.
Egyes spekulációk szerint a 31 éves Schumachert főnökei figyelmeztették, hogy ha az Amerikai Nagydíjig nem csökkenti a versenyeken közte és olasz csapattársa között kialakult űrt, akkor az év hátralévő részében a csapat tesztpilótája, Franck Montagny ül a helyére.
Azonban az előzőek ellenére egy magát megnevezni nem kívánó bennfentes az Express nevű újságnak nyilatkozva elmondta, hogy bár Franck kiváló munkát végez a csapatban, nem feltétlenül gyorsabb, mint Ralf.
Mindeközben Schumacher visszautasította azokat a vádakat, miszerint a Monacói Nagydíj után a Toyota gyárban tett látogatása lényegében egy "krízis megbeszélés" lett volna.
"A látogatásra a soron következő futam miatt került sor"- magyarázkodott Ralf Schumacher. "Műszaki kérdésekről esett szó és főként arról, hogy hogyan készítsük fel a legjobban az autót Montrealra, ami az egyik kedvenc pályám."
Schumacher menedzsere, Hans Mahr szerint is tévesek azok a feltételezések, miszerint a német pilótát idő előtt menesztenék, hiszen most kezdték meg a tárgyalásokat a Toyotával a 2008-as szezonra vonatkozó szerződés megújításáról.
"A Toyota eddig minden spekulációt visszautasított és mi sem tudunk semmi mást mondani. Ralf mindenesetre sosem aggódott az ilyesfajta híresztelések miatt"- zárta le a találgatásokat a menedzser.