Ha Japánban egy cégvezető nagy kárt okoz a cégének, vagy egy meghibásodás miatt emberek halnak meg, nyilvánosan 90 fokban meg kell hajolnia. A Paloma fűtőtesteket gyártó vállalat elnöke például a televízió nyilvánossága előtt 20 másodpercig meghajolt, majd szóban bocsánatot kért, amiért a háztartásokban használt gázmelegítőkből kiáramló mérges gőzök több ember halálát okozták. Sőt, a vezetők ilyen esetekben részvétlátogatást is tesznek az áldozatok hozzátartozóinál, ahol térdre ereszkednek rokonok előtt. Teljesen mindegy, hogy ki volt a hibás, ilyen esetben a cég első számú vezetőjének kell a felelőséget viselnie és meghajolnia.
Egy amerikai bank központja a japán leányvállalatot törvénytelen értékesítési eszközök használatával vádolta. Később kiderült, alaptalanul. Az amerikai óriáscég vezetője azonnal Japánba utazott és a helyi rituáléknak megfelelően elnézést kért. Jól tette, ugyanis a távol-keleti kultúrában gyökerező elvárások figyelmen kívül hagyása súlyos gazdasági károkat is okozhat.
Ha nem hajol meg a vezető
Rosszabbul járt a lifteket, felvonókat gyártó, svájci központú Schindler cég felső vezetése. Egy 16 éves japán fiút halálra nyomott egy liftjük, amely nyitott ajtók mellett üzemelt. A cégvezető ugyan elutazott az áldozat családjához és részvétét nyilvánította, de nyilvános meghajlást nem tett, ami azt jelenti, nem ismeri el a felelősségét.
A japán média rossz néven vette az elmaradt gesztust. Rászállt a cégre, napokig a Schindler liftekben szerzett traumáikról szólaltatott meg embereket. A svájci vezetés aztán tíz nap múlva ismét a távol-keleti országba utazott és a még nagyobb image- és anyagi kárt megelőzendő, a nyilvánosság előtt meghajolva bűnbánatot mutatott.