A Hohenheimi Egyetem "Battle of the sexes" (A nemek harca) című tárgyalási versenyében 120 férfi és hölgy egyetemista vett részt. Egy gyomnövény-irtó szert kellett megszerezni a megbízó cég számára a lehető legkedvezőbb áron.
Pusztán gazdasági szempontból a fiúk sikeresebbek voltak, ugyanis átlagban 3 ezer euró hasznot hoztak, míg a hölgyek csupán 2500-at.
A férfiak sikerének hátterében az anyagi haszonra való jobb fókuszálás, a célorientált érvelés, a cég számára a legjobb ár kialkudása állt. A nők kerülték a konfliktust, többet hízelegtek, könnyebben eltértek eredeti céljaiktól, ami a kutatás készítői szerint részben önbizalomhiányra vezethető vissza.
A tárgyalásokra a hölgyek jobban felkészültek, több érvet sorakoztattak fel. A férfiak kevesebb tartalmi elemmel hozakodtak elő, inkább a pozícióharcra összpontosítottak. Utóbbi stratégia hozott nagyobb sikert.