Vágólapra másolva!
A nyugat-európai munkaadók kreatívak válság idején. A leépítések elkerülésére egy sor módszert vetnek be: rövidítik a munkaidőt, csökkentik a fizetést, szabadságra képzésre küldik a dolgozókat. A társaságok zöme ugyanis felismerte: amikor véget ér a válság, sokkal többe kerül majd az elbocsátott szakképzett munkaerő pótlása, mint a megtartása - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A Honda autógyár egyik brit üzeme (Swindonban) februártól május végéig leállt. Az alkalmazottak azonban a négy hónapos szünet első felére a teljes fizetésüket kézhez kapják, a második felére pedig körülbelül a 60 százalékát.
Németországban a Praktiker barkácsáruházlánc és a Lufthansa Cargo teherszállító légitársaság már márciustól négynapos munkaidőt alkalmaz, a világ egyik legnagyobb utazásszervezőjének számító TUI pedig májustól rövidíti a munkaidőt.
Angliában a KPMG üzleti tanácsadó cég 11 ezer alkalmazottjának ajánlotta fel a következő választást: vagy négynapos munkahétre áll át 20 százalékkal alacsonyabb fizetésért, vagy egy-három hónapon át nem dolgozik, s erre az időszakra az eredeti javadalmazása 30 százalékát kapja kézhez. A Magyarországon bevezetett munkahely-megőrzési támogatás a remények szerint 50 ezer megmaradását biztosíthatja - írja a gazdasági napilap.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!