A nyugat-európai és magyar fejvadászok, személyzeti tanácsadó megosztottak a személyes honlap pályázásban betöltött szerepéről.
Nem a honlap, hanem a cv és a motivációs levél dönt első körben
"Elvétve találkoztam pályázatokban honlapra hivatkozással, és nem is ezen múlik a sikeres pályázás. Első körben a részletes szakmai önéletrajz és a motivációs levél fontos. Kreatív munkát végzőknél - például művészeknél, újságíróknál, webdesignereknél - lehet jelentősége a weboldalnak, például referenciamunkák bemutatásánál, de mi ilyen pozíciókra ritkán keresünk jelölteket. Az üzleti életben nem látom a honlap plusz értékét", mondja Kósa Lajos, az IMMC személyzeti tanácsadó cég ügyvezető igazgatója. E véledést erősíti meg Lukács Zsolt, a Telkes Tanácsadó Rt. üzletfejlestésért felelős partnere is.
Tízből nyolc webdesignernek van saját honlapja
A személyes honlapokban ezzel szemben előnyt lát Csudutov Csudinka, a Mimox IT-toborzó cég ügyvezető igazgatója, aki megerősíti: elsősorban "webközeli" álláskeresőknél találkoznak személyes weboldalakkal, tehát olyan jelentkezőknél, akik szeretik az internetet és a munkájuk vagy magánéletük során sokat használják.
"Tapasztalatom szerint a webdesignerekre jellemző a leginkább a személyes honlap elkészítésére, tíz jelentkezőből nyolc rendelkezik ezzel. Ők elsősorban referenciamunkáikat, szaktudásukat helyezik el az oldalon, ami nélkül kevés esélyük lenne az álláskeresésben. Szintén sok webfejlesztőnek van oldala tízből hozzávetőleg háromnak, ám más területeken, például a könyvelésben/számvitelben fehér hollónak számít a személyes weblap. Szintén hasznos lehet a weblap újságíróknak, akik korábbi cikkeiket is elhelyezhetik a világhálón", mondja Csudutov Csudinka.
Személyes weboldalt szakértők szerint könnyű készíteni. Minimális számítástechnikai ismeretekkel, és néhány segédprogrammal egy nap alatt összerakható. Az álláspályázást alátámasztó weblap készítése azonban több buktatót rejt.