Mi az a csatornakódolás? Mennyire csatlakozik ez a banki tranzakciókhoz? Ön szerint létezik teljesen biztonságos hálózati tranzakció? (cool)
- A csatornakódolást más néven hibajavító kódolásnak hívjuk, ez a kettő ugyanaz. Erről szólt az előadás. A banki tranzakcióban is van hibajavítás, nevezetesen hibajelzés és hibázás esetén újraküldést kér a bank. Teljesen biztonságos hálózati tranzakció véleményem szerint létezik, de nem vagyok ebben szakértő.
Tiszteletem! Mi a véleménye az egyetemekre zúdult hallgatótömegről, illetve a hallgatóság kegyetlen megszűréséről? (Xridertanul)
- Informatika szakon a tízszeres hallgatói létszámnövekedés oda vezetetett, hogy a hallgatók kétharmada nem egyetemre való. Korábban a felvételi kiszűrte ezeket a hallgatókat. Aki mégis hiba folytán bekerült, azt "szűrték meg" az egyetemen. Nyilván a hallgatók kétharmadát nem lehet "megszűrni".
Mióta tanítasz a BME-n? (Szabika8)
- 1975 óta.
Ön szerint egy CD lemez mennyi ideig képes életben tartani a rajta lévő információkat? Nálam otthon maximum 2 évig marad olvasható egy írt lemez. Ez miért van? (zsirbufe77)
- Ha nem nyúl hozzá, akkor nyugdíjas koráig hibátlan marad:) Egyébként nem vagyok mérnök.
Ki a jó matematikus? És ki a jó matematikatanár? :) (zsolt78)
- Nem létezik jó matematikatanár, aki nem jó matematikus. A fordítottjára sok példát ismerek.
Mit nevezünk egy sorozat konvergenciájának, illetve divergenciájának? (pocimaci)
- Hát ezt ezzel a karakterkészlettel nem tudom elmondani, de keress meg a V2 épület I. emelet 101-ben.
Önnek hogy tetszett a Mindentudás Egyetem előadása? Egyáltalán mi a véleménye a kezdeményezésről? (cool)
- Először nem láttam benne semmi poént. Aztán Zrínyi Miklós tartott egy előadást az intelligens anyagokról és ezt a bölcsész feleségemmel együtt végignéztük és akkor láttam meg, hogy milyen nagy hatása lehet egy előadásnak.
Mi a véleménye az egyre süllyedő színvonalú középiskolai matematikaoktatásról? (Xridertanul)
- Eltűntek a jó matematikatanárok a középiskolából, másrészt megszűnt a komoly felvételi és így a megmaradt jó tanárok sem tudják motiválni a gyerekeket. Én egyébként matematika-fizika szakos tanár vagyok.
A legtöbb középiskolást egyáltalán nem érdekli a matematika. Nem találják meg a szépségét. (Xridertanul)
- Nagyrészt számtant tanítanak matematika néven, ami nem is szép.
Ön szerint ki lehet számítani a heti lottóötöst? Mennyire valószínű ez? (karl_boro)
- Ez a valószínűség körülbelül 1/100 000 000. Ha megkeresel, kb. 10 perc alatt elmondom neked.
Te hogy látod? Egy informatikusnak fontos matematikai beállítottságúnak lennie? Tehát szükséges feltétele az informatikának a matematika? (Szabika8)
- Európában nem tanítanak annyi matematikát egy informatika szakon, mint nálunk a BME-n. Nem is olyan jók.
Lesz-e valaha lefedéselmélet a Mindentudás Egyetemén? Pl. a Penrose féle csempézés? (l2-es_busz)
- A Mindentudás Egyeteme szervezői eléggé "nyomják" a matematikusokat, előttem Lovász László volt az egyetlen. Remélem, hogy a digitális aláírásról lesz egy előadás a következő félévben.
Tudom, ez a kérdés kicsit furcsa lesz, de ön szerint melyik az a területe a matematikának, ami a 'legnehezebb'? (Roland)
- Nem tudom, talán az, amihez nem értek.
Ön szerint egy matematikus milyen területen tud elhelyezkedni manapság? (IGS)
- Egy mérnöktől nem várható el, hogy tisztán megfogalmazza a matematikai problémát. Ha annyira képzett matematikában, akkor azt meg is tudja oldani és nem keres egy matematikust. A matematikusnak tehát együtt kell dolgozni a mérnökkel, hogy a gyakorlati problémából kihámozza a matematikai feladatot. Mindenképpen több algoritmus és több valószínűség számítás kellene. Most ugyanis egyik sincs elegendő mennyiségben.