Az új Fabiát, az aerodinamikai csomagot a Skoda Motorsport az Audi ingolstadti szélcsatornájában reszelgette. Maradt a zöld-fehér-piros fényezés, hangsúlyosabb lett a Skoda brand megjelenése. A hosszában 4002, széltében 1770 mm-es "ruha" alatt rengeteg apró változtatást, fejlesztést eszközöltek a mérnökök, élen a súlycsökkentéssel és- elosztással. Ami a négyhengeres, hengerenkénti ötszelepes motort illeti, kiváltképp a Garrett turbót pofozták ki, ja és a kipufogórendszert is optimalizálták.
A német Armin Schwarz, a finn Jani Paasonen és Janne Tuohino már természetesen tesztelte az új gépet Spanyol- és Csehországban havas aszfalton, valamint murván.
A véglegesen március 1-jén homologizált Fabia WRC műszaki adatai között mazsolázgatva még feltűnik, hogy már kereken - brutális - 600 Nm maximális nyomatékot ad meg a gyár 3500-as fordulaton, a váltó is új, hatsebességes, félautomata. Persze három aktív differenciál felügyeli az autó menetstabilitását. A százéves jubileumát ünneplő Skoda gumipartnere továbbra is a Michelin.
Miként az új Subaru Impreza WRC, úgy a 2005-ös Fabia is a durva murvás Mexikói ralin debütál március 11. és 13. között. A pilóták Schwarz és Paasonen lesznek. A "többieknél" a helyzet a következő: a Peugeot és a Mitsubishi már kijött az új autójával, a címvédő Citroen és a Ford tavalyi modelljeinek leporolt változatával jeleskedik.
És mindeközben azt se felejtsék a rali szerelmesei, hogy idehaza már Bútorék is skodáznak, ha nem is Fabiával, de Octaviával...