A legkisebb Monster kezdetben 600 köbcentis volt, aztán a 2002-es modellévre 20 köbcentit és egy elektronikus befecskendezést "csaptak" a motorhoz, hogy tartsa a lépést az ugyancsak egyre izmosodó konkurenciával. A hatvanpár lóerő persze továbbra sem volt valami egetverő, cserébe viszont olcsó volt a legkisebb Monster (a többi Ducatihoz képest).
Az olasz motorgyár a jelek szerint most elégelte meg, hogy az összehasonlító tesztek során rendre lehúzzák legkisebb modelljét a teljesítménye miatt, ezért a lehető legbiztosabb erőkúrát alkalmazták és tovább növelték a léghűtéses V2-es motor lökettérfogatát. A köbcentik száma 695-re nőtt, ami mintegy 10 lóerőnyi többletet eredményezett, a gyár sajtóközleménye ezzel kapcsolatban pedig nem győzi eléggé hangsúlyozni, hogy a motor karakterét is úgy hangolták, hogy sokkal egyenletesebben adja le a nagyobb teljesítményt.
Természetesen a modell felfrissítésénél nem álltak meg az erőforrásnál, így ennek szellemében alacsonyabbra vették az üléspozíciót (főleg a hölgyek érdekében) és átvariálták a kormány és a lábtartók elhelyezését, hogy még kényelmesebb legyen a motor. A váz továbbra is térhálós, amelyet elöl egy 43 mm-es Marzocchi villa támaszt meg, míg hátul egy Sachs rugóstag simítja el az útegyenetlenségeket. A legújabb bébimonster piros, fekete és a márkától már megszokott dark, azaz mattfekete színekben lesz rendelhető áprilistól.