Óvatosan nyúlt a Mazda közepes méretű SUV-ja, a CX-7 vonalaihoz. Az esedékes ráncfelvarrás során ugyanis inkább egy gyengébb erőforrást építettek a modellbe, és bővítették a váltóválasztékot. A Mazda6-ból ismert 2,5 literes benzinmotor a CX-7-ben "csupán" 161 lóerős, így fogyasztása is kedvezőbben alakul majd, mint a 2,3 literes, 244 lóerős turbófeltöltős egységnek.
Az új motor - a tengerentúlon legalábbis - ötfokozatú automatikus váltóval készül, az erősebb modellhez pedig hatfokozatú automata jár.
Ami a látható módosításokat illeti, kívülről ezek az autó új lökhárítóin érhetők tetten. A beltérben új kormány, a középkonzolon 4,1 colos TFT-kijelző és új légbeömlők fogadják az utasokat. Új funkció, hogy az elektromosan mozgatható vezetőülés többféle beállítást képes megjegyezni, a középkonzol szolgáltatásai Bluetooth kapcsolódási lehetőséggel bővültek, de a Mazda - az előzetes hírek szerint - erősített az autó padlólemezén és fejlesztett a zajcsökkentő elemeken is. A felszereltségben új funkció a Mazda6-ban már bevezetett holttérfigyelő rendszer.
Az új Mazda CX-7 2009 nyarán juthat el legkorábban az amerikai kereskedésekbe, de ez az időpont az egyes piacok prioritása szerint változhat. Mivel addig még csaknem fél év van hátra, az árakról egyelőre semmilyen információ nem áll rendelkezésre. Hamarosan az európai verzió is egy modellfrissítésen fog átesni, amikor is megkapja majd a már régóta várt 2,2 literes dízelmotort.