A gazdasági világválság ellenére is azt tervezi a Ford, hogy három éven belül világszerte értékesített autóinak kilencven százalékát megújítja. Még az afrikai piac sem marad ki a szórásból, bár egyértelműnek tűnik, hogy a figyelem középpontjában Európa és Észak-Amerika áll majd.
Nem az aktuális modellek számára, hanem az értékesített autókra vonatkozik a kilencvenszázalékos kitétel, amely azt jelenti, hogy a Ford legnépszerűbb modelljeire szeretne koncentrálni, nem pedig azokra, amelyek rétegigényeket szolgálnak ki. Gyári források szerint a komoly frissítés jelentősen erősítheti a Ford pozícióit világszerte.
A ráncfelvarrások mellett komoly figyelmet fordít a Ford arra is, hogy gazdaságosabbá tegye működését. Ennek érdekében a gyár 2015-re körülbelül felére csökkenti működési költségeit, a fejlesztésekre fordított összeget pedig hatvan százalékkal nyirbálja meg.