Közel húszezer kilométer került a tesztautóba a verseny alatt
Újságíróknak hirdetett versenyt még májusban a Skoda magyarországi importőre az új Octavia Dual, azaz a gyárilag gáz- és benzinüzeműre épített modell bevezetése apropóján. A feladat az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert tegyék meg résztvevők a lehető legkevesebb gáz és benzin felhasználásával, és mindezt a legköltséghatékonyabb módon, egy leplombált tankú Octavia Duallal.
A telitankolt tesztautónak leplombálták a töltőnyílását
Mindhárom kritérium azonos súllyal számított bele az összesített eredménybe, hogy garantáltan a leggazdaságosabban autózó nyerje a versenyt. A verseny időtartama alatt a gáz literenkénti átlagára 148,7 forint, a benziné 284,2 forint volt, így értelemszerűen a leggazdaságosabban akkor lehetett autózni, ha valaki teljesen kifogyasztotta a tesztautó 50 literes gáztartályát. Az 1,6 literes motorral szerelt benzin- és gázüzemű tesztautót teli tankkal kapták meg a résztvevők, akiknek "csak" az volt a dolguk, hogy a lehető leggazdaságosabb vezessenek a tesztidőszak alatt.
A győztesek balról: Hámori Iván, Sebestyén Kálmán, Török Ferenc
A győzelmet összesen 1830 kilométerrel, 5,4 literes átlagfogyasztással és mindössze 11,9 forint egy kilométerre eső költséggel Sebestyén Kálmán, az Autóteszt és az Autósélet magazinok lapigazgatója szerezte meg. A második helyet nagyon szoros versenyben, kevesebb megtett kilométerrel (1198 km, szemben a harmadik helyezett 1576 kilométerével), közel azonos, 6,1 literes átlagfogyasztással, de lényegesen kisebb egy kilométerre jutó költséggel (12,3 forint/km, szemben a 14 forint/km értékkel) Hámor Iván, a Cégautó főszerkesztője szerezte meg Török Ferenc, az Autófórum főszerkesztője előtt. A huszonkét indulóból az [origo] csapata az ötödik helyen végzett 6,67 literes átlagfogyasztással és 1312 kilométeres távval.
LPG: tisztább üzemanyag, de több kell belőle Az LPG (Liquefied Petroleum Gas - cseppfolyósított gáz), a benzinnel ellentétben nem tartalmaz olyan káros összetevőket, mint a benzol, így a motor elvileg tisztábban üzemel az elégetésével. Az LPG szénhidrogének keveréke, mely normál hőmérsékleten, körülbelül 8,5 bar nyomásig folyékony. Az LPG motorhajtóanyagként használata különösen előnyös, mert a világ "pébé"gáz-termelésének közel 40 százaléka a kőolajlepárlás melléktermékeként keletkezik, vagyis előállításával nem fogyasztjuk tovább a kőolajkészleteket. Az LPG-üzemmód jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást tesz lehetővé még úgy is, hogy - az eltérő fűtőérték következtében - a fogyasztás valamivel nagyobb. Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve mintegy 30-40 százalékkal olcsóbban autózhatunk autógázzal. A kedvezőbb gáz-levegő keveredésnek köszönhetően a motorkopás mintegy 30-40 százalékkal csökken, így nő a gázüzemű motor élettartama. A kettős, gáz és benzin üzemeltetésű modellek használatával azért akadnak kompromisszumok is, ilyen például, hogy - a jelenlegi magyarországi szabályozások szerint - tilos velük mélygarázsokba behajtani.
|