Újra belép a horvát piacra a fagyasztott pékáruk gyártásáról ismert Fornetti Holding, azután, hogy az év elején szakított a horvátországi piacot ellátó master franchise partnerével - mondta a Világgazdaságnak a cég ügyvezető igazgatója. A süteményeket és pékárukat Bonforno néven fogják forgalmazni a korábbi partnerrel fennálló visszás jogi helyzet miatt - közölte Szabó József.
A forgalmazást a helyi piacon évek óta jelen lévő Thermotechnika Kft. végzi majd, amellyel közös céget alapít a Fornetti. A cégvezető elmondta, a közös céggel azt tűzték ki célul, hogy két-három éven belül piacvezető pozíciót érnek el. A szakember szerint a terv nem tűnik kivitelezhetetlennek, ugyanis a horvát piac gerincét a kisipari vállalkozások adják, így a szinte az egész országot lefedő megoldással elérhető ez a státus.
A rövid távú elképzelésekről szólva a cég ügyvezetője elmondta: havi szinten 200-300 tonna fagyasztott terméket szeretnének értékesíteni. Viszonyítási alapként a cégcsoport vezetője elmondta, Magyarországon a havonta eladott mennyiség 1200-1300 tonnát tesz ki.