A Lotus volt a leggyorsabb a barcelonai nyitónapon
2012. március 01. 08:57
A kihagyott múlt hét ellenére biztatóan alakult a Lotus első napja a szezon utolsó, barcelonai tesztjén, amikor Romain Grosjean megszerezte a vezetést a futómű-probléma miatt megerősített E20-szal.
Kimi Räikkönen csapattársa néhány perccel a leintés előtt 0,258 másodpercet vert a majdnem egész nap vezető Jenson Buttonra. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Vitalij Petrovot leszámítva ma senki nem javított múlt heti eredményén, s Grosjean 1:23.252-es, lágy gumikon elért ideje csaknem egy teljes másodperccel elmarad Sergio Pérez előző pénteki legjobbjától. S míg a csapatok többsége rendszeresen teljesített hosszú etapokat a nap folyamán, a Lotus egyelőre 4-5 körös menetekkel töltötte az idejét.
Button végül a 2. helyre szorult, alig 64 kört téve meg. A McLaren viszonylag sokáig vesztegelt a garázsban.
A 3. helyen Sergio Pérez végzett a Sauberrel, az új alkatrészekkel aerodinamikai teszteket végezve és a mechanikai beállításokkal kísérletezve. Délelőtt rövidebb, majd délután hosszabb etapokat tett meg, és csak a közepes illetve kemény keverékű Pirelliket használta. Giampaolo dall'Ara, a Sauber vezető versenymérnöke ideálisnak nevezte a Barcelonában uralkodó körülményeket. "Elégedettek vagyunk azzal, ahogy a napunk alakult. Az elvégzendő feladatok listáján mindent kipipáltunk, és közben nem akadt említésre méltó problémánk" -tette hozzá. Az autóból az ebédszünet előtt kifogyatták a benzint.
Grosjean mellett Mark Webber volt az egyetlen, aki délután javított a köridején. A Red Bull ezúttal simább napot zárt, mint a múlt héten általában, az ausztrál 102 kört töltött a pályán. "Eredményes napunk volt, mindenfajta megbízhatósági probléma nélkül, ezért nagyon sikeresnek minősíthetjük" - jelentette ki Ciaron Pilbeam, Webber versenymérnöke. "A délelőttöt rövid etapokra fordítottuk, délután viszont megtettünk néhány hosszabbat is, a teljesítmény fokozására összpontosítva."
A Mercedes a nap nagy részében hosszú, 12-13 mért körös etapokat teljesített, versenyszimulációt azonban ezúttal nem. Elsősorban a versenybeállításokat igyekeztek tesztelni, s bár Rosberg elégedett volt, elismerte, hogy továbbra sem tudják, a rangsorban milyen helyet foglalnak el. "Némelyik kísérlet tényleg érdekes volt, ezért remekül szórakoztam ma, és jó volt érezni, hogy az autónk mire képes" - mondta. "Nem akadt műszaki hibánk sem, ami nagyon fontos, hogy minél több kilométert tehessünk meg." Rosberg 128 köre egyelőre rekordnak számít az idei előszezonban.
A Toro Rossónál Jean-Eric Vergne vezetett, és ő is belekerült abba a sűrű, hét versenyzőből álló bolyba, amit alig egy másodperc fedett le a tabellán. Paul di Resta mindössze 89 ezredmásodperccel volt lassabb nála a Force Indiával. "Az volt az elsődleges célunk, hogy bejárassuk a második kasztninkat, amit ma próbáltunk ki először. Ez simán ment, nem jött közbe semmi" - számolt be róla az istálló főmérnöke, Jakob Andreasen. "Ahogy közeleg az első verseny Melbourne-ben, egyre több új alkatrészt kapunk, és a héten az a legfontosabb feladatunk, hogy minél többet leteszteljünk közülük. Az elsőket már ma felszereltük az autóra, ezért elvégeztünk néhány aerodinamikai próbát, és kedvező visszajelzéseket kaptunk Paultól."
A Ferrari szűkszavú közleményében csak annyit tudatott, hogy Felipe Massa a beállításokra koncentrált, és délután hosszabb etapokat tett meg. Közben 105 körig jutott - ennyit az F2012 egy nap alatt még nem teljesített.
A Caterham az utolsó pillanatban volt kénytelen változtatni a beosztásán, mert Heikki Kovalainen elrontotta a gyomrát. Ezért ma Vitalij Petrov vezetett helyette, délelőtt a gumik összehasonlításával és a beállításokkal foglalkozva, majd délután hosszú etapokat teljesítve. Közben 1,2 másodpercet javított a csapat barcelonai legjobbján, és megelőzte a williamses Pastor Maldonadót is. "A versenyzőülésem csak vasárnapra készül el, úgyhogy remélem, akkor még többet léphetünk előre, ha teljesen kényelmesen fogom érezni magam az autóban" - jegyezte meg Petrov.
Maldonado, aki a múlt heti összesítésben második lett Pérez mögött, ma a tabella alján fejezte be a napot, miután ő tudta megtenni a legkevesebb, 58 kört is. A Williamsnek több problémája is akadt a nap folyamán, de délelőtt ki tudták próbálni a Melbourne-re készített fejlesztési csomagjuk részeként kapott első vezetőszárnyat, majd délután különféle mechanikai beállításokkal kísérleteztek.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a 2012-es előszezon utolsó tesztjének nyitónapjáról élőben készülő tudósításunkban! A csapatoknak ismét szerencséjük van az időjárással: szép napsütés fogadta őket Barcelonában, egészen enyhe szellő fújdogál, és később akár 17 fokig is emelkedhet a hőmérséklet.
A Caterham kénytelen volt változtatni a beosztásán, mert Heikki Kovalainen rosszul lett, ezért ma Vitalij Petrov fog vezetni helyette, aztán este majd eldöntik, holnap hogyan tovább. Itt olvasható, hogy melyik nap ki ül majd az egyes csapatok autóiban.
Mark Webber töri meg a csendet az RB8-cal. Egyelőre csak tíz csapat van Barcelonában, mert a Marussia autója megbukott az utolsó törésteszten, ezért ki kell hagyniuk a tesztet, míg a HRT már túl van ezen az akadályon, de még össze kell építenie az autóját. A legfrissebb hírek szerint jó esetben vasárnap vihetik majd ki a pályára.
Kimi Räikkönen csapata megoldotta az első futómű rögzítésével kapcsolatos gondjait, amelyek miatt teljes egészében ki kellett hagynia a múlt heti tesztet, s most a többiekkel együtt folytathatja a felkészülést - mintegy 2000 km-es hátrányból. Közben di Resta, Pérez, Maldonado, Vergne és Petrov is megtette a bemelegítő körét.
Azt írják, délelőtt aerodinamikai teszteket fognak végezni, és foglalkoznak kicsit a mechanikai beállításokkal is. Délelőtt rövid, délután hosszabb etapokat fognak teljesíteni, és nem tervezik bevetni a lágy gumikat - vagyis ne számítsunk tőlük a múlt hetihez hasonló, szenzációs köridőre. A Toro Rossónál arról számolnak be, hogy az aszfalt egyelőre nagyon csúszik. Már Grosjean, Massa és Rosberg is járt a pályán, de mért köre természetesen még senkinek nincs.
Legalábbis a Sauber főtervezője, Matt Morris szerint. "Ha hihetünk a saját elemzésünknek, a Red Bull és a McLaren van elöl, míg aa Ferrari egyelőre kérdőjeles, mögöttük viszont sok csapat nagyon szorosan követi egymást" - mondta. "Azt hiszem, a középmezőnyben idén kisebbek lesznek a különbségek, mint tavaly." Hozzá kell tenni azonban, hogy erre a tesztre még több élcsapat jelentős frissítéseket hozott, amelyek módosíthatják az erőviszonyokat. A múlt heti tesztről készült átfogó elemzésünket itt olvashatják.
Utoljára Button a McLarennel. Itt látható, ahogy a Lotus kigördül a garázsból. Most épp senki nincs a pályán, a csapatok ellenőrzik, hogy az autóikkal minden stimmel-e.
Petrov újra kigördült a garázsból. A Caterhamnél nemrég közölték, hogy Kovalainennek nincs komoly baja, csak a gyomrát rontotta el. A Caterham egyelőre nem volt annyira gyors, mint várták - a múlt heti összesítésben 2,7 másodperccel gyengébb volt a legjobb köridejük még az előttük végző Toro Rossóénál is.
1:27.140-es körével ragadta magához a kezdeményezést, de már Vergne-nek és Petrovnak is van mért köre. Webber szintén kiment a pályára. A Red Bull a múlt héten szinte minden nap küszködött valamilyen műszaki problémával (jellemzően váltóhibával), úgyhogy 500 km-es deficitjük lett a McLarenhez képest. Ezt most meg kell próbálniuk behozni.
Az ideje 1:25.598. A múlt hetet 1:23.792-es legjobbal zárta. Pérez is javított, Webber egyelőre harmadik.
Egyrészt még korán van, másrészt hétköznap, harmadrészt nem Alonso vezeti a Ferrarit, úgyhogy a barcelonai fő tribün nem túl meglepő módon ennyire üres.
"Íme 2012 első bokszkiállása sikerrel teljesítve!" - írják a Twitteren. A legtöbben a kemény gumikat használják, leszámítva a Saubert, amely a lágyakon küldte ki Pérezt az egyenletes sebességű aero-tesztre - dacára annak, hogy percekkel ezelőtt közölték: ezt a keveréket ma nem fogják használni.
A sikánból oldalvást gyorsít ki egy látványos erőcsúsztatással. Jelenleg csak ő tartózkodik a pályán, már hat versenyzőnek van mért köre.
A cateringeseket, a szerelőket, a mérnököket, a PR-eseket és mindenki mást beleértve ennyien kellenek ahhoz, hogy a csapat sikeresen le tudja bonyolítani a tesztet. Most éppen Massa köröz egyedül a pályán.
Úgy tűnik, tévesnek bizonyul az Autosprint értesülése: a BBC szerint éppenséggel nem az FIA, hanem a csapatok szerették volna 100-ról 60 km/ó-ra csökkenteni a bokszutcai sebességhatárt az összes futamon, de a versenyigazgató, Charlie Whiting ebbe nem egyezett bele, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a jelenlegi limit nem biztonságos.
1:25.413-mal rögtön az élre ugrik. A közepes Pirelliket használja, és a Ferrari tetején ott van a már megszokott, periszkóp-szerű áramlásmérő műszer. A brazil másodszorra 1:24.828-ra javít.
Elismerte, hogy jövőre ő lehet a befutó. "Igen, de ez a szezon még el sem kezdődött, és egy év alatt sokminden változhat" - mondta. "Számomra a Ferrari a legnagyszerűbb csapat, minden versenyző arról álmodik, hogy egyszer velük lesz világbajnok... Majd meglátjuk. Nagyon szeretnék náluk versenyezni." Pérez cáfolta, hogy fizetős pilóta lenne, mert bár a Telmex valóban dollármilliókkal támogatja, úgy véli, GP2-es eredményei önmagukban is feljogosították egy F1-es ülésre. Egyébként tudja, hogy Alonso mellett nem lenne könnyű dolga. "Szerintem az ő csapattársának a legnehezebb lenni az egész mezőnyben. Nagyon nagyra tartom" - mondta. Nico Rosberg is esélyes volt Massa helyére, de őt éppen apja beszélte le róla, hogy a Ferrarihoz szerződjön.
1:24.951-es kört fut a kemény gumikon. Massa egytizeddel volt gyorsabb nála a közepes keveréken. A McLaren egyelőre a kerékcseréket gyakorolja sorozatban.
"Wow, régóta nem voltam ennyire rosszul... Nem tudom, mit szedtem össze, de nem kellemes" - írta a Twitteren.
1. Massa (Ferrari F2012) 1:24.828 - 14 kör
2. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.906 - 15 kör
3. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:24.951 - 13 kör
4. Webber (Red Bull RB8) 1:24.051 - 17 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:25.598 - 15 kör
6. Grosjean (Lotus E20) 1:29.548 - 7 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:29.613 - 19 kör
8. Di Resta (Force India VJM-05) 1:36.076 - 7 kör
9. Button (McLaren MP4-27) 1:42.617 - 8 kör
Ehhez azonban a szuperlágy gumikat használta, és így is lassabb volt Massánál, aki a közepesekkel kormányozta az élre a Ferrarit. Persze Kobajasi múlt pénteki eredményéból tudjuk, hogy a Sauber ennél többre képes.
Ez már jobb, mint amit a Ferrari a múlt héten csinált: akkor jellemzően 5-7 körös etapokat futottak, és versenyszimulációra esélyük sem volt. Csak péntek délután tettek meg néhány hosszabb menetet. Most így alakultak Massa körei:
1:25.413
1:24.828
1:24.944
1:25.292
1:26.346
1:29.703
1:26.669
1:25.811
Eközben Webber 4 mért körös etapokkal indította a napját.
Az ideje 1:24.279, de ő ezt a kemény gumikon érte el.
Egy csapat összesen 100 garnitúra gumiból gazdálkodhat a tesztekhez az év során. Ezen a héten a Pirelli tegnapi közleménye szerint a közepes keverék a legnépszerűbb: abból 114 szettet rendeltek az istállók, míg lágyból 94-et, keményből 69-et, szuperlágyból pedig 38-at. 31 szett intermediate-et és 14 esőgumit is hozott nekik a Pirelli. Ez összesen 360 garnitúra. Jerezben 181-et, a múlt héten 257-et használtak el a csapatok.
"Minden új alkatrész, például egy első vezetőszárny, jelentősen befolyásolja a gumik viselkedését, mert megváltozatja az autó egyes részeire ható erők eloszlását" - írja a Pirelli. "Ezért fontos a paraméterek széles skálája mellett tesztelni a gumikat már a szezon kezdete előtt."
A csapat azt írja, a nap első etapjában méréseket végeztek, és időbe telik, amíg leszerelik az ehhez használt berendezéseket az autóról. "Ez a terv része volt" - írják. Grosjean eddig 7 kört tett meg, míg Webber és Vergne már 22-nél tart.
Utolsóként ő tette meg első mért körét, az ideje 1:30.947.
Az előbb Massa ugrott az élre, de Button nála is gyorsabb volt, és 1:24.132-re javította a napi etalont. Előtte és utána két lassú kört futott.
Visszatornázza a Toro Rossót a 2. helyre, 84 ezredmásodperces hátránnyal. Ám míg ő a kemény gumikat használta ehhez, Button McLarenjén a lágyak voltak.
1:23.993-mal megfutja a nap első 1:24 alatti körét, mégpedig a közepes keverékű Pirelliken. Utána egy 1:30-as, majd egy 1:24.645-ös körrel folytatja az etapját. Előzőleg négy, egyenként egy mért körös menetet teljesített.
Massa és Rosberg is két 8-9 mért körös etapot tett meg eddig.
A csapat tájékoztatása szerint az első szárny szögén állítottak, hogy javítsék a balanszot. Pillanatnyilag csak éppen Petrov van kint a pályán.
1. Pérez (Sauber C31) 1:23.865 - 27 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:23.993 - 31 kör
3. Button (McLaren MP4-27) 1:24.132 - 14 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.216 - 29 kör
5. Massa (Ferrari F2012) 1:24.318 - 26 kör
6. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:24.951 - 29 kör
7. Grosjean (Lotus E20) 1:24.996 - 10 kör
8. Di Resta (Force India VJM-05) 1:25.292 - 17 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:25.829 - 16 kör
10. Petrov (Caterham CT01) 1:26.926 - 32 kör
Éppen, miközben az eredménylistát írtuk, 1:23.865-re javítja az idejét. Utána a pályán marad, a következő körét 1:24.411 alatt teszi meg.
Egy kis kitérő: a NASCAR versenyzőt, Brad Keselowskit sokan kritizálták, amiért az autójában ülve Twittelt a Daytona 500 megszakítása után, még egy fényképet is feltöltve Juan-Pablo Montoya balesetéről. Ebben maga az a tény is aggályos, hogy egyáltalán nála volt a telefonja vezetés közben, de a NASCAR vezérkara közölte, hogy nem kap érte büntetést, mert nincs rá szabály, hogy ne lehessen használni a közösségi médiát a futamokon. Ezzel alighanem arra buzdítják a többi versenyzőt is, hogy kövessék Keselowski példáját. A Forma-1-ben ezt biztosan nem engednék meg.
A McLaren eddig nem volt túl aktív ma, de Button most a kemény gumikon is igencsak gyors, 1:23.510-es kört teljesített. Ez már csak 3 tizedre van saját múlt heti legjobbjától. A következő köre 1:35-ös.
Három mért kört volt az etapjában, a középső 1:35-ös, de a harmadik 1:23.776-os, ami szintén elég lett volna számára az első helyhez. Most Rosberg, Pérez és Petrov van a pályán.
A közepes keverékű gumikon is gyorsul egy kicsit, az új eredménye 1:23.820. A Sauber egyébként azt írja, az előbb sem a szuperlágy Pirelliket, hanem az új "közepesek prototípusát" használta. Ilyenekről eddig nem is tudtunk.
A csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azt állítja, nekik semmin nem kell változtatniuk amiatt, hogy az FIA nemrég bezárta a trükkös motorvezérléseket lehetővé tévő kiskaput. "Ez számunkra nem nagy ügy" - mondta. "Megértettük, hogy Charlie Whiting mire akart kilyukadni, és különben is egy technikai nüanszról van szó." A Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug is örömmel fogadta, hogy az FIA ilyen korán elvágta ezt az irányt a potenciális fejlesztések előtt, ily módon véve elejét a későbbi vitáknak. Ez azonban nem csoda, mert a hírek szerint éppen a Mercedes adta le nekik a drótot, hogy a szabályzatban maradt egy kiskapu a tavalyi szabálymódosítások után is.
A csapat közlése szerint Massa most ezért vesztegel a bokszban. Eddig 26 kört tett meg, és a 6. helyen áll.
1:25.622-vel megelőzte Maldonadót, ez 4 tizeddel jobb, mint amire Kovalainen a múlt héten képes volt. Ezt az eredményét a lágy gumikon érte el.
Az Autosport szerint délelőtt azokat az aerodinamikai méréseket végzik el, amiket a múlt heti teszt kihagyása miatt eddig elmulasztottak, aztán délután áttérnek az izmosabb programra. Grosjean eddig 22 kört teljesített. A Lotus nemrég már közölte, hogy leszerelik az autóról a mérőberendezéseket.
Nem sokkal: 35 ezredet ver rá a Williamsszel, igaz, a közepes keverékű Pirelliken.
Petrov mai 8. etapjára az első keresztstabilizátoron és a fékeken állítanak.
1:24.232 a legjobb ideje, ezzel felkapaszkodik az 5. helyre, Vergne és di Resta közé.
1. Button (McLaren MP4-27) 1:23.510 - 27 kör
2. Pérez (Sauber C31) 1:23.820 - 43 kör
3. Webber (Red Bull RB8) 1:23.993 - 43 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.216 - 44 kör
5. Grosjean (Lotus E20) 1:24.232 - 28 kör
6. Di Resta (Force India VJM-05) 1:24.305 - 33 kör
7. Massa (Ferrari F2012) 1:24.318 - 26 kör
8. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:24.643 - 43 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:25.587 - 25 kör
10. Petrov (Caterham CT01) 1:25.622 - 46 kör
Immár 1:25.389 az ideje, és mindenkinél több, 50 körön van túl.
Bár a megfigyelők többsége szerint a Red Bull és a McLaren a favorit, mindenki nagy harcra számít. Erről bővebben itt írtunk.
Rosberg már négy darab 8 mért körös etapot tett meg, az átlaga rendre 1:27.7, 1:26.5, 1:26.4 és 1:26.3 volt. Massa a harmadikat teljesíti éppen, mert a Ferrari befejezte az F2012 átállítását. Egyébként már Alonso is Barcelonában van, és a helyszínről követi a csapat munkáját.
A csapat a Facebookra töltött fel friss fotókat. Di Resta eddig 41 kört tett meg, és a 7. helyen áll.
A lágy gumikon 1:24.057-es eredményt ér el, ez azonban még mindig 7 tizeddel lassabb Schumacher múlt heti legjobbjánál. AS legutóbbi hosszú etapja egyébként így festett Massáé (övé a jobb oldali oszlop) mellett:
1:25.476 1:25.416
1:25.911 1:28.883
1:26.120 1:25.978
1:26.320 1:26.562
1:26.474 1:26.793
1:26.491 1:26.038
1:26.718 1:26.051
1:26.908 1:38.487
Rosbert átlaga 1:26.302 volt, míg Massáé az utolsó, nagyon lassú kört leszámítva 1:26.532.
A Lotusszal, a közepes gumikon 1:23.959 alatt teljesíti a körét. Ez szűk fél másodperccel rosszabb Button köridejénél.
289,3 km/ó-val mérték be a célegyenesben. Grosjean etapja egyébként így festett:
1:23.959
1:24.344
1:24.340
1:25.536
1:25.677
Az ebédszünet előtt néhány perccel 1:23.992-re szorítja le az idejét, de ezt egy egyetlen mért körös etap során teszi, mégpedig a lágy Pirelliken. A Mercedes volt már ennél gyorsabb is.
Mért körökre már úgysincs idejük. De azért Pérez, Rosberg, Petrov és Webber még kint van a pályán.
A Sauber búcsúzásképpen még kifogyasztotta a benzint az autójából, úgy időzítve az üzemanyag-tesztet, hogy ne zavarja a többieket ezzel. A délelőtti eredmények így alakultak:
1. Button (McLaren MP4-27) 1:23.510 - 27 kör
2. Pérez (Sauber C31) 1:23.820 - 57 kör
3. Grosjean (Lotus E20) 1:23.959 - 36 kör
4. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:23.992 - 57 kör
5. Webber (Red Bull RB8) 1:23.993 - 53 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.216 - 61 kör
7. Di Resta (Force India VJM-05) 1:24.305 - 48 kör
8. Massa (Ferrari F2012) 1:24.318 - 45 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.876 - 67 kör
10. Maldonado (Williams FW34) 1:25.587 - 37 kör
A tesztelés délután 2-kor kezdődik újra, addig rövid szünetet tartunk, aztán újra jelentkezünk.
Addig is itt a sztori, amiben Ross Brawn elismeri, hogy a Mercedesnek a látszólag biztató eredmények ellenére még fejlődnie kell.
Egy ebédidőhöz illő hír: Kobajasi azt írja, "a reptéren olyan rosszat ettem, hogy nem tudom, megérem-e a holnapot!" Ugyebár Kovalainen is gyomorrontás miatt kényszerült pihenőre ma... Amúgy jó étvágyat!
Az ebédszünetnek vége, a pályát ismét megnyitották. Egyelőre azonban senki nem aktivizálta magát.
Kigördül a bokszutcából, mielőtt a jóllakott nézők elaludtak volna a lelátón az unalomtól. Délelőtt ő volt a leggyorsabb, pedig csupán 27 kört töltött a pályán.
A csapatoknak szokásuk, hogy kicsit elhúzzák az ebédszünetet. A Force Indiánál mindenesetre az imént közölték, hogy hosszú etapokra fogják fordítani a délutánjukat, míg a Mercedesnél elégedettek a délelőttel, amit a különféle beállítások tesztelésével töltöttek.
Button, Rosberg, Webber, di Resta és Petrov is kiment végre a pályára.
A Pirelli néhány abroncsa teljesen fekete, ezért kívülről lehetetlen eldönteni, hogy ki melyik keveréket használja éppen. Így végképp nehéz bármilyen következtetést levonni a köridőkből...
"A 12. etap előtt változtattunk az első és hátsó hasmagasságon, valamint az első keresztstabilizátoron" - írják a Twitteren. Petrov délelőtt 1:24.876-ra javította a Caterham barcelonai legjobbját, fél másodpercen belül közelítve meg Massát.
12 mért kört teljesített:
1:28.323
1:28.335
1:28.413
1:28.863
1:33.455
1:29.626
1:29.756
1:30.062
1:30.125
1:30.537
1:30.856
1:31.753
Nem síratná meg a versenyt, ha ki kellene gyomlálni a versenynaptárból. Erről bővebben itt írtunk.
Jelenleg sokan tartózkodnak kint, Webber épp az imént fejezett be egy viszonylag hosszú etapot:
1:30.658
1:30.370
1:30.509
1:30.494
1:30.652
1:33.335
1:31.337
1:31.240
1:31.322
Megint egy 12 köröset ment, az előbbihez nagyon hasonló köridőkkel:
1:28.659
1:29.079
1:29.588
1:29.590
1:30.181
1:30.057
1:29.849
1:30.011
1:30.342
1:30.352
1:30.578
1:31.019
Ez azonban valószínűleg nem egy versenyszimuláció része, mert úgy tűnik, az üzemanyagszint nem csökkent az előző etaphoz képest.
1. Button (McLaren MP4-27) 1:23.510 - 42 kör
2. Pérez (Sauber C31) 1:23.820 - 79 kör
3. Grosjean (Lotus E20) 1:23.959 - 42 kör
4. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:23.992 - 85 kör
5. Webber (Red Bull RB8) 1:23.993 - 70 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.216 - 75 kör
7. Di Resta (Force India VJM-05) 1:24.305 - 67 kör
8. Massa (Ferrari F2012) 1:24.318 - 51 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.876 - 86 kör
10. Maldonado (Williams FW34) 1:25.587 - 52 kör
4-5 körös meneteknél maradtak, még be kell hozniuk a múlt héten elvesztegetett időt. Íme egy friss kép Grosjeanról.
A közepes gumikon futotta ezeket a köröket:
1:27.956
1:28.761
1:28.489
1:28.715
1:28.823
1:28.975
1:28.943
1:28.952
1:30.298
1:29.402
1:29.757
1:30.015
Rosbergénél lényegesen jobbnak tűnik.
Massa immár harmadik alkalommal döcög végig a célegyenesen állandó sebességgel, anélkül, hogy mért kört fejezne be. A Ferrari még mindig messze jár egy versenyszimulációtól, bár Massának reggel volt három 8-9 körös etapja.
Az FIA megtiltotta nekik, hogy egyet bepótoljanak a négy elvesztett tesztnap közül. Erről részletesen itt írunk az előbb.
Bár a két csapat egymás közvetlen ellenfele, a HRT-t irányító Luis-Perez Sala azt állítja, nekik nem nyújtott semmilyen vigaszt, hogy hozzájuk hasonlóan a Marussia sem teljesítette elsőre az összes töréstesztet. "A mi autónk végül átment rajtuk, de micsoda rémálom!" - mondta. "Eddig nem ismertem közelebbről a törésteszteket, ezért magam is elutaztam Cranfieldbe, ahol az autónkat alávetették a próbáknak. Majdnem húsz különböző teszt van, és érdemesek a közelebbi figyelemre, mert azok után, hogy tanúja voltam, a kasztninak mit kellt kiállnia, már értem, hogy néhány korábbi baleset miért nem járt súlyosabb következményekkel." A HRT reméli, hogy legalább vasárnap részt vehet a barcelonai teszten, míg a Marussia valószínűleg kénytelen lesz gyakorlás nélkül elutazni Melbourne-be.
A legutóbbi körét 1:24.910 alatt teljesítette, a többiek jelenleg mind lassabbak. Rosberg a változatosság kedvéért újabb 12 körös etapot teljesített - a Mercedes alighanem azzal kísérletezik, hogy a gumikat milyen módon használva éri el a legjobb átlagot. Íme a legutóbbi körei:
1:27.626
1:28.194
1:28.343
1:28.445
1:28.676
1:28.952
1:28.950
1:29.534
1:29.501
1:29.664
1:29.594
Ez a nap jobban alakul a Caterham számára, mint az eddigiek: az orosz versenyző máris 105 kört teljesített. Hamarosan Rosberg és Pérez is eléri a bűvös lélektani határt Az F1-es autók a végletekig csiszolt minőségellenőrzési módszereknek köszönhetően ma már sokkal megbízhatóbban kerülnek ki a gyárból, mint néhány évvel ezelőtt.
Ezt a 16 körös etapot teljesítette a kemény gumikon, alig egy másodpercet lassúlva közben, ami enyhe gumikopásra utal:
1:27.993
1:28.101
1:28.259
1:28.461
1:28.333
1:28.305
1:28.277
1:28.309
1:28.299
1:28.352
1:28.583
1:31.451
1:28.496
1:28.861
1:28.919
1:29.041
...Maldonado továbbra is biztos benne, hogy a csapatnak idén a tavalyinál jobb szezonja lesz. "Ezt az autónkat sokkal jobb vezetni, megbízhatóbb is, és kényelmesebben érzem magam benne" - mondta szerdán. "Kétség sem férhet hozzá, hogy a Renault motor megkönnyítette számunkra a tervezést. Örülök, hogy idén a Renault-kat használjuk, és a szezon közben biztos fejlődni fogunk." Maldonado pillanatnyilag utolsó a tabellán, a múlt hetet viszont a második legjobb köridővel zárta.
1. Button (McLaren MP4-27) 1:23.510 - 50 kör
2. Pérez (Sauber C31) 1:23.820 - 95 kör
3. Grosjean (Lotus E20) 1:23.959 - 54 kör
4. Rosberg (Mercedes AMG W03) 1:23.992 - 106 kör
5. Webber (Red Bull RB8) 1:23.993 - 88 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.216 - 96 kör
7. Di Resta (Force India VJM-05) 1:24.305 - 80 kör
8. Massa (Ferrari F2012) 1:24.318 - 72 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.876 - 107 kör
10. Maldonado (Williams FW34) 1:25.587 - 52 kör
Egy Webberéhez hasonló, hosszú etapot tett meg ugyanazzal a keverékkel, de lassabb is volt, és közben többet is esett vissza a tempója a gumikopás miatt:
1:31.364
1:30.199
1:30.367
1:30.333
1:30.209
1:30.370
1:30.497
1:30.407
1:30.140
1:31.158
1:31.146
1:31.850
1:32.079
Régóta először történik helycsere a tabellán: a Red Bull versenyzője 1:23.830-ra javítja egyéni legjobbját, egyetlen századdal maradva el a 2. helyezett Péreztől.
Rosberg legutóbb 12 helyett már 13 kört teljesített, ez zsinórban már a negyedik hasonló hosszúságú etapja volt:
1:27.537
1:30.972
1:28.269
1:28.377
1:28.305
1:27.806
1:28.455
1:28.985
1:29.248
1:29.351
1:29.502
1:29.670
1:29.961
A Pirelli sportigazgatója is úgy látja, hogy idén szorosabb lehet a küzdelem az élbolyban, mint tavaly. "Úgy tűnik, ebben az évben több autó teljesítménye lesz közel egymáshoz" - mondta. "Tavaly az egyik (a Red Bull) volt elöl, aztán a következőbe csoportba kettő (a Ferrari és a McLaren) tartozott, majd újra néhány magányos csapat jött, végül négy másik egy csoportban. Idén viszont a jelek szerint közelebb került egymáshoz a legjobb hat-hét autó teljesítménye. Egy évvel ezelőtt valójában a középmezőnyben zajlottak a gumik szempontjából legizgalmasabb csaták. Ha megnézzük, mi történt a Force India, a Sauber és a Toro Rosso között, ott volt nagyon kényes, hogy miként taktikáznak a gumikkal."
Hembery hozzátette, hogy az új gumik esetében a szomszédos keverékek közötti különbség 4-5 tized lett körönként, ahogy a Pirelli várta. Bár a lágy gumik kopását szívesen növelnék, ezzel megvárják Malajziát, ahol a meleg miatt úgyis gyorsabban elhasználódnak majd a szokásosnál.
Húsz perccel a tesztnap vége előtt Grosjean 1:23.252-re javítja a mai etalont egy 4 körös etap legelején. A lágy gumikat használta ehhez, két 1:24-es körrel zárta az etapját.
Petrov alatt a 6-os kanyarnál megállt a Caterham.
Öt percre még újraindították a tesztet. A csapatok élnek is a lehetőséggel, csak Maldonado és di Resta marad a bokszban.
Senki nem javított a köridején, de még mindenki indított egy végső rohamot. A kilométerversenyt végül Rosberg nyerte 128 körrel. A legkevesebbet, 58-at, Maldonado teljesítette. Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával.