Az észak-amerikai értékesítések erősödésének és a racionalizált marketingköltségeknek köszönhetően az elemzői konszenzust meghaladva tudott jelenteni legutóbbi negyedévéről a világ legnagyobb sportszergyártója.
Érdekes, hogy a míg legtöbb régióban lemorzsolódtak a társaság eladásai, addig a legjelentősebb piacnak számító Észak-Amerikában továbbra is erős tudott maradni, éves alapon 14 százalékot nőttek. Érdemes még a feltörekvő piacokat kiemelni, ahol a sportszerértékesítések volumene 11 százalékkal bővült 2011 azonos időszakához képest. A legjobban zsugorodó régió pedig Kína lett, ahol 7 százalékkal kevesebb holmit tudott eladni a Nike, mint egy évvel ezelőtt.
Az egy részvényre jutó nyeresége is szépen alakult idén, a Bloomberg elemzői konszenzusa által prognosztizált 1 dollárt meghaladva, 1,14 dollárra gyarapodott. Ebben nagy szerepet játszik az, hogy eladta a mintegy 137 millió dolláros veszteséget termelő Umbro- és Cole Haan-érdekeltségeit a cég.
A november 30-val végződő negyedév során a teljes árbevétel 7,4 százalékot emelkedve, 5,96 milliárd dollárra bővült, a vezetőség pedig továbbra is optimista: 6,12 milliárd dollár lehet a következő negyedévben az árbevétel nagysága.
Nike (NYSE)