A Mercedes visszaállította a rendet Kanadában
2014. június 06. 19:48
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! A második edzés 20 órakor veszi kezdetét Montrealban, ahol helyi idő szerint délelőtt Alonso meglepetésre gyorsabbnak bizonyult a Mercedeseknél. Akkor rengeteget hibáztak a versenyzők, és vélhetően ezúttal is sok pályaelhagyást láthatunk majd.
Az első edzésen veszélyesen előzte meg a lassító Maldonadót a bokszutcában, ezért megrovást kapott a sportfelügyelőktől. Neki ez az első idén, de csak három után kezdődnek a gondok, mert ennyitől jár büntetés. Nem ért ennyit a sietség.
Alonso ugyebár első lett a tabellán délelőtt, ami azért megsüvegelendő, mert a Ferrarinak régóta gondjai vannak azokon a pályákon, ahol sokat számít az autó hátuljának stabilitása és tapadása - a montreali pálya pont ilyen. A mostantól használt agresszívabb motorbeállítások is segítenek a csapatnak. A két McLaren a 7. és a 8. helyen zárt, a wokingiak viszont számítottak a relatíve jó szereplésre, mivel a lassú kanyarokban, ahol kevésbé számít a leszorítóerő, hatékony az autójuk.
Néhol borús az ég, néhol kevesebb a felhő, és a kamerán megjelent néhány esőcsepp. A levegő 20, az aszfalt 28 fokos az edzés kezdete előtt.
Senki sem siet a pályára, pedig már zöld a lámpa. Néhány autóra még a kerekeket sem rakták fel. Hamiltont most szíjazzák be az ülésébe.
A sisakját most veszi fel, előtte a garázs oldalában figyelt valamit a Mercedes tagjaival. Nyolcan már kijöttek a pályára, többen mért körön vannak.
A Marussia jelentette, hogy a délelőtti koccanás után megjavították a francia autóját. Bianchi az egyik kanyar kijáratánál húzta végig munkaeszközét a falon, és megsérült a felfüggesztésének néhány eleme. A tabellán Kvjat vezet 1:20.312-vel, kilencen futottak már mért kört.
Az első kanyarkombináción vitt át túl nagy lendületet, amitől a Caterham hátulja megindult, és az első edzést kihagyó japán megforgott. A füvön csúszva nem koccolta le háttal a falat, így szerencséjére tovább tudott menni. Az élre a két Williams állt, az első Bottas ideje 1:18.249, egy tizeddel előzi meg Massát. A 3. helyre Button jött be. Egyelőre mindenki a lágy gumikat használja, a szuperlágyak ideje később következik.
Vissza a garázsba, miután az autó megállt a bokszutca kijáratánál, vélhetően egy próbarajtnál. Grosjean megússza ezt, sikerül elhagynia a bokszutcát...
Mint a régi szép időkben, de ezúttal csak az edzéstabella 1. helyéért. Az imént Magnussen foglalta el a pozíciót, de Bottas 229 ezredet vert tá, 1:17.597-ig szorítva le az etalont. 7-8 kör után a McLarenek viszont visszatértek a garázsba, Hamilton pedig feljött a 2. helyre.
Mindössze 15 ezredmásodperc van köztük az első köreik után, de Bottast nem tudták megelőzni a lágy gumikon. Massa, Magnussen, Button, Hülkenberg, Vergne, Pérez, Kvjat a további sorrend.
De mivel utolsó előttiként csapattársa, Ricciardo is nekivágott első körének, valószínű, hogy nem sokáig marad így a helyzet. Rosberg átvette a vezetést 1:16.892-vel, szűk két tizeddel előzi meg Hamiltont.
Rossz motorbeállításokkal küldték ki Maldonadót a pályára, ezért szóltak neki, hogy azonnal álljon meg, mert különböen kárt tehet az erőforrásban. A Renault motoros csapatok szénája eleve rosszul áll az elérhető erőforrások terén, valószínűleg nem lesz elég nekik a szezonra engedélyezett keret.
Jelen állás szerint ő lehet a Mercedesek legfőbb kihívója a hétvégén. Rosbergtől, aki 1:16.777-re javított, egyelőre négy tizeddel marad el. Räikkönen 3,5 tizedes hátránnyal felugrott mögé a 4. helyre.
Még mindig a lágy gumikat használta, és 1:16.692-vel bújt be Rosberg elé. Sutil már a szuperlágy Pirelliken megy, hamarosan az élmezőny is követheti a példáját.
A szuperlágy abroncsokon elég sok hibát vétett, többször füstölő gumikkal repült be a kanyarok féktávjára. Az utolsó sikánnál az instabil autóval utolérte a gyors körére készülő Magnussent, s hogy elkerülje az ütközést vele, a bukótéren átvágva fejezte be körét. Utána mérgesen integetett az újonc felé, joggal. Magnussen ezért büntetést is kaphat.
58 perccel az edzés vége előtt, röviddel a szuperlágy gumis rohamok előtt a sorrend: Hamilton, Rosberg, Alonso, Räikkönen, Bottas, Massa, Magnussen, Sutil, Button, Hülkenberg. Nagy keveredés nincs a csapatok között.
A sportfelügyelők elkezdték a vizsgálatot az ügyben, amely miatt Sutilnak át kellett vágnia a sikánon. Sutil a 8., Chilton a 14. helyre jött előre a puhább gumikkal.
A tabellán 21. helyen álló svéd a 3-as kanyarnál parkolt le a szervízúton. Bianchi autójában közben a hajtáslánccal akadt gond.
Nem lesz következménye a Sutil előtti óvatlan lassú vezetésnek. Rosberg közben érkezik a szuperlágy gumikon...
1:16.687, csupán öt ezredet vert Hamiltonra. A szuperlágy gumikat megterheli a sok intenzív kigyorsítás, ezért sem mindig jelentenek nagy előnyt. Kobajasi autójáról lerepült egy kis alkatrész, és a célegyenesben hever.
Rosberggel ellentétben neki sikerül sokat lefaragnia az idejéből a szuperlágy gumival, 1:16.118-cal visszaveszi a vezetést. Massa 764 ezredes hátránnyal a 3. helyet veszi át.
Mindössze a 8. helyen köt ki első szuperlágy gumis próbálkozásával, több lágy abroncsos időt sem tud überelni. Rosberg közben javított, és 175 ezredre megközelítette Hamiltont.
Korábbi négy tizedes hátránya hatra hízott a puhább abroncsokon, Massát azonban sikerült megvernie, így ismét harmadik.
Lássuk tehát: Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa, Bottas, Magnussen, Button, Vergne, Räikkönen, Grosjean.
53 ezreddel futott jobb időt csapattársánál, Hamiltontól bő fél másodperccel lemaradva most már ő a harmadik. Grosjean elrontotta az első kanyart, a bukótéren vágtatott át rajta.
Épp a hajtűkanyarból készült kigyorsítani, amikor túl vadul lépett rá a gázpedálra, ezért megpördült. Kobajasi megint hibázott az első kanyarnál.
De már a versenyre készülve hosszabb etapokat fut. Rosberg szintén a piros festésű Pirellikkel köröz.
Valamiért nagyon nem találja az összhangot az autóval - talán azért, mert délelőtt a tesztpilóta Alxander Rossi vezette Caterhamét -, ezúttal a hajtűnél csúszott ki. Az élmezőnyből a két Mercedes, Bottas és Magnussen köröz most. Ricciardo csak 11., Vettel 15.
Eddig tartogatta a szuperlágy gumikat, 1:16.841-es ideje a 6. helyre elég velük. A két Williams közé ékelődött be. Az 5. Massa a lágy, a 7. Bottas pillanatnyilag a szuperlágy gumikon köröz.
1:16.573-ra javított, a Ferrarikat megelőzve a 3. helyre vágott be. A 2. Rosberghez képest három tized sincs a hátránya, de Vettel jobb állapotú aszfalton futotta meg legjobb idejét.
Ő is a versenyre készülve fut hosszabb etapot, nemsokára átvált a puhább keverékre. A 22 versenyzőből 7 nincs a pályán, köztük a műszaki hibával küszködő Bianchi, illetve a már félreállt Ericsson.
Szinte észrevétlenül tűntek el a felhők a pálya fölül, egy ideje már ragyogóan süt a nap. Az aszfalt 35 fok fölé melegedett. Az edzésből még 8 perc van hátra.
Túlmelegedett a váltója, a hátralevő percekben már nem fog pályára hajtani. Maldonado rontott a 8/9-es kombinációban.
Etapja ötödik köréig folyamatosan javított az idején a tabella élén álló pilóta. Még 2 perc a leintésig.
A 3-as kanyarnál nem tudott kellően lelassítani, de szerencséjére ott volt előtte a szervízút, amelyről vissza tudott tolatni.
Ennyi volt mára a gyakorlás Kanadában, holnap az időmérőn már nagyobb lesz a tét. A tabella élén pénteken Hamilton zárt Rosberg előtt, míg Vettelnek sikerült beférkőznie a Ferrarik elé kései szuperlágy gumis etapjával. Köszönjük a figyelmet, hamarosan jövünk a végeredménnyel és a részletes összefoglalóval.
A szokásosnál alacsonyabb leszorítóerőt kívánó montreali pályán sem valószínű, hogy a Mercedes helyett egy másik csapaté lesz a győzelem, ugyanis a péntek délutáni edzésen ismét Lewis Hamilton és Nico Rosberg végzett az élen. A két versenyző a lágy (az ezen a hétvégén a keményebb keverékű) gumikon 1:16.7 környékére tornázta le az idejét, egymást váltogatva az élen, majd a szuperlágy Pirelliken növelték előnyüket a mezőny többi részével szemben.
Kettejük közül ma Hamilton volt a gyorsabb, aki 1:16.118-at préselt ki az autójából, és ezt Rosberg csak 175 ezredmásodpercre tudta megközelíteni. A Mercedes párosát sokáig a két Ferrari követte, de Sebastian Vettel szokatlanul későn, nagyjából 20 perccel az edzés vége előtt vágott neki egy sprintnek a szuperlágy abroncsokkal, így a jobb állapotú pályát kihasználva fel tudott kapaszkodni a 3. helyre. Csapattársa, Daniel Ricciardo viszont nem találta a ritmust, és csak 12. lett.
A Ferrarinál Kimi Räikkönen 53 ezreddel volt gyorsabb Fernando Alonsónál, aki a délelőtti edzésen a tabella élén zárt. A finnhez köthető legemlékezetesebb pillanat azonban az volt, hogy egyszer túl durván lépett a gázpedálra a hajtűkanyarból kijövet, ezért megpördült.
A középmezőny ismét szoros volt, ugyanis a 4. Räikkönent és a 9. Buttont alig 4 tizedmásodperc választotta el egymástól, vagyis a Ferrari, a Williams és a McLaren között kiélezett küzdelem várható. A Lotus látszólag hátrafelé lépett, mivel Romain Grosjean és Pastor Maldonado is sokat hibázott, előbbi edzése ráadásul idő előtt véget ért a váltó túlmelegedése miatt.
Műszaki hiba sújtotta Jules Bianchi Marussiáját és Marcus Ericssont is, a Caterham problémáit ráadásul tetézte, hogy Kamui Kobajasi feltűnően sokszor lecsúszott a pályáról. Az edzésen történt egy vitatott eset, amelynek a sportfelügyelők döntésének értelmében nem lesz következménye: Adrian Sutilnak az utolsó sikánnál félre kellett rántania a kormányt, és a bukótéren átvágnia, miután Kevin Magnussen a gyors körére készülve belassított előtte.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!