Lewis Hamilton a Német Nagydíj időmérőjén zsinórban ötödször csúszott le a pole pozícióról, amit legutóbb Barcelonában sikerült megszereznie. Silverstone-ban és Spielbergben ő hibázott, ezúttal viszont egy technikai hiba vonta ki a forgalomból: a Q1 közepén eltört az autójában a jobbelső féktárcsa.
„Csak kisebb fájdalmaim vannak, rendben leszek" – mondta, miután ellátogatott a pályakórházba a kemény becsapódás miatt. „Egy ilyen baleset után normális, hogy fáj itt-ott, de holnap még akkor is vezetnék, ha eltört volna valamim."
„El sem akartam hinni, pedig előfordul az ilyesmi. Ezek a nehézségek azért vannak, hogy próbára tegyenek minket. A srácok fantasztikus munkát végeztek a beállításokkal, az autóm csodálatosnak tűnt."
Bár amikor a rádión bejelentkezett, a hangján érezhető volt, hogy megrázta a baleset, Hamilton nem hibáztatta a szerelőit a történtek miatt. „A srácok alaposan tesztelték a fékeket, ezért azoknak rendben kellett volna lenniük, de ez van" – folytatta. „Teljes meglepetésként ért a dolog. Vezetés közben az ember 110 százalékig megbízik az autójában, ezért sokkolja, ha rálép a fékre, és (ez lesz belőle). Majd valamit kitalálunk. Még elég sok verseny van hátra, és holnap is megtesszük, amit lehet."
A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe a Sky Sportsnak megerősítette, hogy „úgy tűnik, a karbon tárcsa szerkezeti hibájáról volt szó." Az alkatrész, amely felmondta a szolgálatot, teljesen új volt, csak az időmérő előtt szerelték be Hamilton autójába.
Nico Rosbergnek azért nem kellett hasonló hibától tartania, mert ő nem Brembo, hanem Carbone Industrie márkájú féktárcsákat használ (de mindkettejük autójában Brembo féknyergek vannak), s míg az előbbivel Lowe szerint már korábban is tapasztaltak töréseket, az utóbbival nem. Ennek ellenére normálisnak számít, hogy a csapattársak eltérő márkát választanak, mert személyes versenyzői preferencia kérdése, hogy melyikkel érzik jobbnak az autójukat, és a nagy csapatok igyekeznek kiszolgálni a pilótáik ilyen jellegű igényeit.
Rosberg, aki először kaparintotta meg az első rajtkockát Németországban, elfogadta az „újabb ajándékot", ahogy Hamilton fogalmazott. „A hazai pályámon fantasztikus lesz a pole-ból indulni" – mondta. „Viszont jobban szerettem volna egy nyílt küzdelmet, így kevésbé örülök az eredménynek."
„Ez csodálatos nap, de ma nem osztanak pontokat. Holnap még hosszú út vár ránk" – tette hozzá. „Akkor várhatóan hűvösebb lesz egy kicsit, ami elvileg megkönnyíti a helyzetünket a gumik szempontjából. Az időjárás szerephez juthat a versenyen, majd jól kell reagálnom a felmerülő helyzetekre."
Rosbergnek két héttel ezelőtt még 29 pontos előnye volt az összetettben, amely azonban 4 pontra csökkent, amikor Hamilton megnyerte a Brit Nagydíjat, miközben ő egy műszaki hiba miatt kiesett. Most lehetőséget kapott rá, hogy újra eltávolodjon a csapattársától, akinek a 15. helyről kell majd indulnia.
„Biztosra veszem, hogy hamar át fogja verekedni magát a mezőnyön, ezért nehéz megjósolni, hogy mi történik majd" – mutatott rá Rosberg. „Az élről indulva azonnal keményen nyomnom kell a gázt, hogy minél nagyobb előnyre tegyek szert, aztán meglátjuk, mi lesz a stratégiával."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!