Az NBC a 2008-as pekingi olimpiával 850 millió dolláros bevételre tett szert, 2012-re azonban az összeg már 1,3 milliárdra emelkedett, a londoni események jobban megmozgatták a hirdetőket.
A csatorna jövőre egymilliárd körüli bevételt remél a reklámidő eladásából.
Az NBC szeretné az olimpiát is olyan eseménnyé tenni, mint amilyen odakint az amerikaifoci-liga döntője, a Super Bowl, amelyre minden hirdető – már aki meg tudja fizetni – a legötletesebb, legütősebb reklámjával készül – az ideiekről itt talál egy összeállítást.
Az NBC először 1964-ben Tokióból közvetítette az olimpiát, 1972-ben pedig már a téli játékokba is beszállt. Az adások fejlődését jól jellemzi, hogy hány órányi közvetítést sugároztak: míg az 1964-es olimpiáról összesen még csak 12 órát láthattak a nézők, a 2012-esről már 5535-öt – amiben persze benne voltak az NBC-hez tartozó kábel- és internetes csatornák műsorai is.