Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest Reginája, az RTL Klub sorozatát többen figyelik a teljes lakosságot vizsgálva, mint a konkurencián futó 50 milliós játszmá-t.
Az albérlők viharos mindennapjait tegnap este 899 ezren nézték,
míg Liptai Claudia játékára 659 ezren voltak kíváncsiak. Az RTL Klub egyébként is szép estét zárt, az első négy helyen a csatorna műsorai állnak - a Barátok közt és A konyhafőnök egymillió feletti nézővel.
Piros nyilat adtunk Beth Bersnek, mert az RTL II-nek ezúttal sem hozott jó számokat Az élet csajos oldala, csupán 0,4 százalékot ért el a teljes lakosságot vizsgálva.
Ezúttal a Nickelodeon kap még zöld nyilat, Spongya Bob került be a liftbe - 101 ezren nézték az aktuális epizódot, de nem csak azért mehet felfelé: a csatorna az előző négy szerdai nap átlagához képest tegnap megduplázta napi átlagos közönségarányát.
Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
Délután a TV2 az erősebb, a szappanoperáknak - ahogy a garfikonon is látszik - nincsen ellenfele.
Reggel pedig így néznek ki a nézettségi görbék a teljes lakosságot vizsgálva:
Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségaránnyal zárt.
Az első helyen az RTL Klub áll 15,8 százalékkal,
a második a TV2 12,3 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Duna TV áll 5,5 százalékkal. A Nickelodeon is bekerült a top10-es listába, a sort pedig a Super TV2 és az M2 zárja azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.