Közel 12 százalékos növekedéssel, 2017-ben 4,26 ezer milliárd dollárra rúgott a kínai e-kereskedelem értéke.
Ez több mint 29 ezer milliárd jüan, melyből a nemzetközi, országhatárokon kívüli partnerrel folytatott kereskedelem elérte a 8,2 ezer milliárd jüant.
Az elemzők megjegyzik, az internetes kereskedésnek ez a szegmense nő a leggyorsabban kínában, 2016-hoz képest tavaly 22,3 százalék volt bővülésének mértéke.
A határokon átnyílió forgalmazás elsődleges célállomásai a speciális jogállású Hong Kong volt, majd az Egyesült Államok, Oroszország, Dél-Korea és az Egyesült Királyság.
A kínaiak pedig elsősorban Japánból, az USA-ból, Dél-Koreából, Ausztráliából és Németországból vásároltak az interneten.
Az amerikai-kínai kereskedelemi háború a tavalyi forgalmat még nem befolyásolta érdemben, ugyanakkor idén egyes, Kínában népszerű amerikai termékek - például a mogyoró - már áldozatul eshetnek annak.
Az elemzők összességében azonban még nagyobb forgalmat várnak a határokon átnyúló kereskedelemben. 2018-ban a kínai tranzakciók értéke elérheti a 9 ezer milliárd jüant, ami több mint 40 százaléka a globális volumennek.