Utoljára még 2016-ban növekedett jelentősen a Facebook adója Nagy-Britanniában, miután a vállalat átszervezte adózási struktúráját.
Abban az évben 5,1 millió fontot adózott a tech óriás. Tavaly azonban jelentősen nőtt a vállalat bevétele a reklámoknak köszönhetően.
A sajtó és a politikusok eközben folyamatosan támadták a nagyobb tech vállalatokat azért, mert a legtöbbjük jelentős adókedvezményeket kap. A britek még az előző hónapban jelezték: lépni fognak azért, hogy a Facebook többet adózzon.
A közösségi médiaoldalt üzemeltető Facebook képviselői eközben elmondták, hogy a cég terjeszkedni akar az Egyesült Királyságban. Az előző évben 34 százalékkal növelték a brit alkalmazottaik számát, idén nyáron pedig bejelentették, hogy új létesítményt építenek a szigetországban.
A Facebook 1,27 milliárd fontnyi szolgáltatást értékesített Nagy-Britanniában és 62,7 millió fontos profittal zárták a tavalyi évet.