Tavaly körülbelül 2 százalékkal zsugorodott a globális mobilpiac a Counterpoint Research adatai szerint. Az elemzők ugyanakkor rámutattak, hogy a prémium mobilok piaca jelentősen megnőtt.
2018-ban a 400 dollárnál drágább okostelefonok eladásai 18 százalékkal emelkedtek. Ez főleg az Apple-nek és a Samsungnak köszönhető, a két cég az eladások 73 százalékának örülhetett. A Huawei ugyanakkor 97 százalékos éves növekedést produkált, ezzel 10 százalékot hasít ki ebből a szektorból (a P20 és a Mate 20 szériáknak hála).
A legsikeresebb egyébként a 400 és 600 dollár közötti eszközök piaca volt. Itt az Apple volt a király, de a legnagyobb előrelépést a OnePlus mutatta.
A 800 dollár fölötti, ultraprémium kategóriában az Apple az úr, az eladások 80 százalékát vitte el. A maradék feltehetően a Samsung és a Huawei között oszlott meg. A prémium kategórián belül az ultraprémium eszközök eladási aránya 48 százalékra nőtt.
A trend folytatódik majd, hála az 5G-nek és az összehajtható mobiloknak. A felhasználók állítólag egyre többet költenek majd mobilra, de egyre tovább is tartják meg a készülékeket.