Elismerően nyilatkozott ellenfele, Alexander Albon szerepléséről a Williams újonca, George Russell annak ellenére is, hogy a thai pilóta totálkárosra törte az autóját a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén. Albon ezért nem tudott részt venni az időmérőn, de Russell már ellenfele újabb pontszerzése előtt úgy vélte, korábbi F2-es ellenfele így is derekasan helytáll a Toro Rossónál.
"Alex nagyon jó munkát végez jelenleg – dicsérte Russell az ellenfelét a Racefans kérdésére. - Mindenki tisztában van azzal, hogy mekkora nyomás nehezedik a Red Bull pilótáinak vállára, emiatt érthető, hogy miért kell 120 százalékon teljesíteniük mindig, amikor autóba ülnek."
A Red Bull évente számos pilóta versenyzői pályafutását szponzorálja, de a program vezetője, Helmut Marko kíméletlenül eltanácsolja azokat a pilótákat, akik nem hozzák a várt eredményeket. Mivel az elmúlt évek során egyszerűen elfogytak az F1-ben alkalmazható versenyzőik, a Toro Rossónál most két olyan pilóta áll rajthoz, akiket korábban már legalább egyszer kitettek a Red Bull csikócsapatából.
Russell szerint azonban fontos a támogató közeg, mert a túl nagy külső nyomás nem feltétlenül vezet jobb eredményhez.
Ő maga 2017 januárjában csatlakozott a Mercedes utánpótlás-programjához, abban az évben megnyerte a GP3-as bajnokságot, majd a következő szezonban a Forma-2-be lépett fel, és hét futamgyőzelmet szerezve elhódította a bajnoki címet első évében. Ebben az is a segítségére volt, hogy a megingások esetén nem stresszelték őt a Mercedesnél.
Nem arról van szó, hogy én ne éreznék nyomást. Ha nem teljesítenék, akkor a Mercedes nem tartana meg engem csak úgy."
"Amikor tavaly Bahreinben a Forma-2-ben elkezdtünk a bajnokságot, és rossz hétvégét zártam, illetve amikor a GP3-ban Barcelonában volt egy gyenge hétvégém, Toto [Wolff] azt mondta, hogy az még csak az első versenyem volt, hosszú a szezon, és arra kell figyelnem, hogy legközelebb jobban teljesítsek. Azt vártam, hogy leszid, amikor az irodájába mentem" - emelte ki a különbséget.
A regnáló F2-es bajnok elmondta, nem érzi szükségét annak, hogy a saját elvárásain túl további külső nyomás nehezedjen rá.
Ugyanolyan nyomást érzek most egy időmérő edzés előtt, mint a Forma-2-ben vagy a GP3-ban.
A legjobb formádat akarod hozni, a legtöbbet akarod kihozni az egészből. Tudom, hogy teljesítenem kell. Nincs szükség külső nyomásra annak érdekében, hogy meggyőzzek bárkit is. Az a célom, hogy a legtöbbet hozzam ki, és akkor én magam is elégedett vagyok."