Ma, vasárnap a dinamikus terheléses teszt volt az utolsó nagy próbatétel azelőtt, hogy este meginduljon a forgalom a Duna felett átívelő új sínpályán, az új déli összekötő hídon a Rákóczi híd mellett.
A hidat nyugodtan nevezhetjük fővárosunk legújabb hídjának, hiszen a régi, elavult hídszerkezeteket teljesen kicseréljük a Déli összekötő híd esetében. A régi szerkezet első darabjának cseréje fejeződött most be, ráadásul mindössze 1 év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez. Ez Magyarország "legokosabb" hídja, a szenzorok segítségével a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, a mérnökökhöz minden információ valós időben eljut" - írta Fürjes Balázs a Facebookon.
Mint írta, vasárnap két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. 5, 20, 40, 60, 80 km/órás sebességgel mentek, majd a legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak. Azért, hogy a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehessen. A teszt sikeres és eredményes volt.
Az új híd a déli körvasút fontos eleme lesz.
Segítségével Budapest gyorsabban és kényelmesebben átjárható lesz vasúttal és a vasút lesz a legjobb közlekedési eszköz az elővárosokból és sokkal többen fogják használni Budapesten belül is.
"Ezért bővítjük és korszerűsítjük a vasutat délen, Kelenföld és Ferencváros között is, három új megállót is létesítve a jobb átszállási kapcsolatok érdekében" - írta Fürjes Balázs.