Ők főállásban utazzák a sivatagot |
A 2000-es, hagyományokat felrúgó verseny aztán a magyar autósport számára is történelmi áttörést hozott. A szilveszter helyett vízkeresztkor, ráadásul nem Párizsból, hanem Dakarból rajtoló, s az északról délre futó vonalvezetés helyett Afrika nyugati partjától kelet felé vágtázó mezőny 59. helyén célba futott Kairóban az első magyar egység is! Szalay társa gyerekkori barátja, Jakab Tamás volt, s az Egyesült Államokban épített Chevrolet Blazert Gál István és Léhi Sándor is töviről hegyire ismerte. A négyes munkáját egy spanyol szervízcsapat segítette, de a sikeres út legnagyobb tanulsága az volt, hogy az autón, a technikán, az alkatrészeken túl a saját szervizkamion biztosítása a legfontosabb.
Így megint egy év kihagyás után, a 2001. december 28-tól 2002. január 13-ig Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón, Mauritánián, Szenegálon át kanyargó, 9436 km-es úttalan útra Gál István és Léhi Sándor vezető szerelők mellett Darazsi Zsolt, Léner Tibor, Őri Péter is elkísérte a 270-es rajtszámú Chevroletet kormányzó Szalay Balázst és Palik Lászlót a 430-as rajtszámú kamionnal.
Korábban:
Németh Andrea