Grönholm nem lassít |
Fotó: Amber PR |
Grönholm - egyebek mellett - azért nyomul, hogy beállítsa a francia Auriol 1992-es rekordját (hat győzelem egy idényben), míg a Peugeot a Lancia 1987-es csúcsára pályázik (kilenc siker egy szezonban). Grönholm - Rautiainen navigátorával - amúgy hatszor bizonyult a leggyorsabbnak, csak Argentínában kizárták, mert külső segítséget vett igénybe, szabálytalanul.
Ha meg nem ő, hát a pillanatnyilag második Burns, a tavalyi év világbajnoka az, akinek leginkább "jár" a Cardiff-központú rali első helye - korábban háromszor is az idén első peugeot-s szezonját taposó "hazai" versenyző állhatott a dobogó legfelső fokára (kétszer Subaruval, egyszer Mitsubishivel). Burnsnek a futamgyőzelem még nem jött össze a francia istállóval, mikor, ha nem most.
A Peugeot harmadik gyári pilótája Rovanperä, akinek ebben az idényben Burnshöz hasonlóan szintén "csak" második helyezésekre futotta, Silander helyett az itinert talán újra - a betegségéből felgyógyuló - Pietilainen diktája neki. Rovanperä egy esetleges sikerrel ugye összetett második lehet, ahogy márkatársa, Panizzi is - az elsősorban aszfalton tüneményes francia privát, a Bozian Racing által összerakott 206 WRC-t vezet, esélye persze vajmi kevés a walesi murván.
És még valami a zsinórban három konstruktőri világbajnokságot nyerő Peugeot-val kapcsolatban: a Grönholmék oroszlánjához nagyon hasonló 206 WRC-t kapott az Valentino Rossi - a ralibarátok (is) nagy érdeklődéssel várják az olasz sztármotoros debütálását. A hondás menő a Grifone és a Michelin jóvoltából hódolhat szenvedélyének. (És még egy vip: a volt F1-es Mark Blundell is ralizgat a hétvégén, a brit egy 1600-as MG-t terelget.)