Az első teljes gyári szezonjában máris vb-aranyra törő Citroën házatájáról több fontos hír is kiszivárgott a napokban. A címvédő PSA-konszertestvér Peugeot nagy vetélytársánál bejelentették, hogy 2004-re megújul a Xsara, még jobb, még versenyképesebb kell, hogy legyen. Új motor, erőátvitel, miegymás - Jean-Claude Vaucard főmérnök részleteket persze nem árult el.
Más, de szintén jövő, hogy eldőlt: Simon Jean-Joseph lesz a harmadik számú pilóta. Róla annyit kell tudni, hogy 34 éves, jelenleg Super 1600-as Renault Cliót vezetget vb-futamokon és hazája bajnokságában, korábban Forddal és Subaruval szerzett WRC-tapasztalatokat (és kiváló hetedik helyezéseket San Remóban és Korzikán, azaz aszfalton).
Jean-Joseph a kétszeres (1990, 92) világbajnok Carlos Sainz "helyére" érkezik. A spanyol klasszis ugye nem folytathatja munkáját, nem engedik meg az új szabályok (amelyek szerint az elmúlt három évben dobogón végzett pilótát nem alkalmazhat gyári csapat harmadik számú versenyzőnek), más kérdés, marad-e, mint második (vagy első).
Sainz harmadik vb-címére hajt, van is esélye, akárcsak a francia Sebastien Loebnek, akinek bezzeg már van szerződése. Úgy tetszik, az 1995-ös világbajnok Colin McRae-nek kell távoznia, nem nagyon megy a skótnak, nincs szerencséje. Ezzel együtt rettentő motivált, ki is jelentette: Ausztráliában (szeptember 4-7.) majd jól nyer és kész, semmi sincs veszve.
Megy hát a (bel)harc, az is biztos, hogy a Citroën akár már idén trónfoszthatja a Peugeot-t. Az oroszlánosok fejlesztik a 206-ost váltó 307-est, senki nem lassít, sőt. Már tudni: a 2001-es világbajnok, pillanatnyilag is éllovas angol Richard Burns újra a Subarué, a francia Gilles Panizzi - mivel nem kap teljes szezont - megy a visszatérő Mitsubishihez.
Egyelőre csupán a kétszeres világelső finn Marcus Grönholm (2000, 02) helye tuti a Peugeot-nál. Honfitársa, Harri Rovanperä is full programot akar, mint Panizzi, ám valószínűleg ő sem marad, nem kell. Állítólag több ajánlata van (Skoda, Hyundai?), harmadik pilóta Rovanperä sem lehet, túl jó ahhoz.
Azt hallani, a belga Freddy Loix lehet a befutó, az egyik (a Hyundainál nem fenyegette a veszély, hogy megcsípjen egy dobogós helyet...). A másik a francia Cedric Robert, aki már számtalanszor bizonyította privátban, mennyire gyors, meg a háttérben ő az, aki leginkább tüsténkedik a 307-es fejlesztésénél, tesztelésénél, meglátjuk. Egyesek Sainzot és McRae-t is emlegetik, miért is ne.
Azért egy Loeb, Sainz, Jean-Joseph trió erősebbnek látszik egy Grönholm, Robert, Loix hármasnál (Grönholm, McRae, Loix? - hm). És akkor mindenképp rakjuk melléjük, állítsuk velük szemben Solberget és Burnst (meg még valakit) Subaruval (jaj, szegény mi, hogy Mäkinen abbahagyja), Märtinéket Forddal ésatöbbi (Skoda, Hyundai, Mitsubishi), de jó lesz.
Persze most is az, izgalmas és szoros a meccs, öt verseny van vissza. Legközelebb, szeptember elején Ausztrália, aztán San Remo, Korzika, Katalónia, végül Nagy-Britannia - két gyors murva között három aszfalt. A távoli kontinensen ráadásul újból szurkolhatunk magyaroknak: Benikék mutathatják meg, hogy nemcsak Törökországban képesek szenzációsat autózni.