Már nem sok van hátra. De ahhoz épp elég, hogy bármi megtörténhessék. Tehát 39. Katalán rali, az októberi triplabetonozás záró viadala, San Remo és Korzika után. Két fantasztikus versenyt (és a korábbi megannyi izgalmat, fordulatot és szenzációs csatát) követően.
A Lloret de Mar központú futam annyiban feltétlen eltér az előző kettőtől, hogy itt szélesebbek az utak, gyorsabban lehet autóversenyezni, de. A csík szélén árok - veszélyes, nem nagyon lehet, érdemes levágni a kanyarokat. Meg itt is közbeszólhat, pontosabban eshet az eső. És akkor minden borul(hat), ahogy Itáliában és Franciaországban is.
A rali össztávja 1553,72 km, ebből 381,18 a gyorsasági, 22 (kétszer 11) szakaszra bontva. Pénteken és szombaton 8-8 gyors lesz 146,36, illetve 131,26 km-rel, vasárnapra 6 marad 103-56-tal.
Tavaly Panizzi nyert Burns és Bugalski előtt, azaz a világbajnok Peugeot az akkor még privát Citroën előtt. A közelmúltban meg nekik sikerült:
2001: Auriol, Giraudet (Peugeot)
2000: McRae, Grist (Ford)
1999: Bugalski, Chiaroni (Citroën)
1998: Auriol, Giraudet (Toyota)
1997: Mäkinen, Harjanne (Mitsubishi)
1996: McRae, Ringer (Subaru)
1995: Sainz, Moya (Subaru)
1994: Bertone, Chiapponi (Toyota)
1993: Delecour, Grataloup (Ford)
1992: Sainz, Moya (Toyota)
1991: Schwarz, Hertz (Toyota)
1990: Cerrato, Cerri (Lancia)
Láthatjuk, hogy éppen Sainz révén utoljára nyolc évvel ezelőtt diadalmaskodott helyi menő. A subarusoknak sem termett mostanság katalán babér. A jelenlegi mezőnyben hat korábbi győztes van: Sainz, McRae, Mäkinen, Auriol, Bugalski, Panizzi. Auriolnak most semmi esélye a Skodával, Bugalskinak (Citroën) és Mäkinennek (Subaru) sem sok, McRae-nek (Citroën), Panizzinak (Peugeot) több, Sainznak (Citroën) komoly.